הרב עמאר תוקף את השימוש באינטרנט ובמכשירים סלולריים

הרב הראשי לישראל פרסם קריאה הלכתית המזהירה את הציבור משימוש ברשת או בטלפונים סלולריים שאינם כשרים.הרב מתיר שימוש באינטרנט כשר, ורק לצרכי פרנסה

חדשות כיפה אורי פולק 24/01/12 18:27 כט בטבת התשעב

הרב עמאר תוקף את השימוש באינטרנט ובמכשירים סלולריים
יחצ, צילום: יחצ

הרב הראשי לישראל פרסם היום (ג') קריאה ציבורית המזהירה את הציבור הדתי מפני שימוש באינטרנט ובמכשירים סלולריים לא כשרים. במכתבו טוען הרב עמאר כי השימוש בהם עלול להוביל ל"תוצאות הרסניות ביותר".

בקריאה, עליה חתמו הרב עובדיה יוסף, הרב בניהו שמואלי, הרב ראובן אלבז, הרב מאזוז ורבנים נוספים, כותב הרב עמאר כי הוא "מבקש בחיבה ובתחינה, לחוס ולרחם על אחינו בני ישראל, ובפרט על צעירי הצאן, לדבר ולשוחח עמם באהבה רבה, ולהסביר להם ולהזהירם מן הסכנות הרוחניות שנתחדשו בדורנו".

הרב עמאר טוען כי במציאות הנוכחית "הגענו לכדי מצב, שבתוך מכשיר טלפון המצוי בידי כל אדם, יכולים להגיע למראות קשות ומסוכנות לנפש האדם, שההסתכלות בהם היא איסור דאורייתא בלא ספק. ותוצאותיהן הרסניות ביותר, וידוע שרבים נכשלו ואיבדו את עולמם, רחמנא לצלן".

כמו כן מציין הרב הראשי כי ישנה חובה מדאורייתא "להציל אדם מהסכנות האורבות לו", זאת מפני ש"רעתם של העניינים האלה בטוחה וקשה, ובתים ומשפחות נתמוטטו ונפלו בעטיין של הרעות הללו, ה' יצילנו". הוא טוען כי "ישנה חובה מדאורייתא להציל הנרדף מידי רודפו והמתעלם עובר על "לא תעמוד על דם רעך" ובפרט שזה גורם להסתלקות השכינה".

בסיכום דבריו מתיר הרב עמאר את השימוש באינטרנט רק באמצעות שימוש באינטרנט כשר או מסונן ורק במקרה בו האדם נצרך לשימוש באינטרנט לצרכי פרנסה. "מי שפרנסתו תלויה בשימוש באינטרנט, ישתמש רק ע"י התוכנות המסננות ומבדילות בין טוב לרע, וישאל למנוסים ותשועה ברוב יועץ. ואשרי הנזהר בזה בתכלית הזהירות".