הרב עמאר על דברי הרב שלום כהן: "פליטת פה"

הרב הראשי שלמה עמאר טוען כי דבריו של הרב שלום כהן אשר התייחס לאנשי הציונות הדתית כאל "עמלקים", אינם אלא פליטת פה אשר אין לייחס להם חשיבות

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 17/07/13 15:19 י באב התשעג

הרב עמאר על דברי הרב שלום כהן: "פליטת פה"
צילום מסך, צילום: צילום מסך

בעקבות התבטאותו החריפה של הרב שלום כהן, ראש ישיבת ”פורת יוסף“, אשר כינה את הציונות הדתית בכינוי "עמלקים", שלח הרב מיכה הלוי, רבה הראשי של פתח תקווה, מכתב בהול לרב הראשי שלמה עמאר, בו הוא קבל על דבריו של הרב כהן ואמר, לפני צום תשעה באב, כי לא ניתן להיכנס אל הצום ”מבלי להסיר מעלינו את שנאת החינם“.

"נשמע שמועה מפיו של גאון ישראל, מחשובי ראשי הישיבות הקדושות, ההולך בדרך כלל בדרכו של אהרון הכהן, התוקף במילים חריפות וקשות עד מאוד ומשווה עדת ישראל ראשית תבואתו לראשית גויים חלילה", כתב הרב הלוי לרב עמאר, ”יואיל נא כבוד תורתו ללכת בדרכי דרך האמת והשלום אהבו".

הרב עמאר קיבל את מכתבו של הרב הלוי והשיב כי דבריו של הרב שלום כהן הנם בסך הכל פליטת פה ואין ליחס להם חשיבות. "ברור לי שנפלה טעות בעניין", כתב הרב עמאר והסביר כי "יש פעמים שאדם רוצה לומר מילה מסוימת ואומר את ההיפך ולפעמים זה קורה גם ברבים. מהיכרותי את האיש אין לי ספק שזה מה שהיה ואל לנו להיתפס לפליטת פה". הרב עמאר הוסיף שעדיף היה שלא להגיב על דברי התקיפה של הרב שלום כהן.

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il