הרב סתיו על פרשת הגט מצפת: "מסע הפחדה נגד רבנים אמיצים"

יו"ר ארגון רבני צהר, הרב דוד סתיו מגבה את הגט שניתן על ידי הרב לביא בבית הדין בצפת ומעביר ביקורת על הרב יוסף שבחר לקבל את הערעור מאדם שאינו צד בעניין: "ריח רע"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 22/11/16 07:57 כא בחשון התשעז

הרב סתיו על פרשת הגט מצפת: "מסע הפחדה נגד רבנים אמיצים"
פלאש 90, צילום: פלאש 90

"ריח רע עולה מניסיונו של בית דין הגדול לבטל את הגט שניתן לאישה שבעלה מוגדר צמח" כתב הרב דוד סתיו, יו"ר ארגון רבני צהר ורב היישוב שוהם בעמוד הפייסבוק שלו. "מאחר ובהלכה אין הליך המסמיך מישהו לבטל גטו של אחר הניסיון הזה בעיני הוא מסע הפחדה נגד רבנים אמיצים".

"רב אחר יכול לכל היותר להגיד שהוא אינו סומך על גט זה. חמור מכך בעיני שהאדם שהגיש את הערעור נגד הגט כלל אין לו צד בעניין, והדבר נעשה מבלי שדנו בהרכב הדיינים שידונו בערעור" הדגיש הרב.

"אחד מחכמי ישראל המפורסמים במאה ה-12 בצרפת, רבנו תם, תיקן חרם על מי שיוציא לעז על גט אחרי שניתן. לא היתה כוונתו למנוע דיון הלכתי אמיתי בכשרותו של גט במקרה ויש טענות ענייניות כלפי הגט. ולכן לגיטימי שתלמידי חכמים יחוו דעתם ההלכתית על פסק הדין שניתן. אך עליהם לעשות זאת בידיעה שבית הדין הוא אביהם של החלשים".

בסוף השבוע שעבר פורסם כי נשיא בית הדין הרבני הגדול והרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף הורה לראשונה על כינוס רחב של חברי בית הדין לצורך דיון בביטול גט.

מדובר בגט שניתן לפני כשנתיים לאישה שבעלה הוגדר רפואית כצמח. הגט ניתן על ידי בית הדין הרבני בצפת בראשותו של הרב אוריאל לביא, בית הדין פסק כי הוא רשאי להעניק לאישה גט במקומו של הבעל והיא תוכל להינשא בשנית. ההחלטה על הענקת הגט היא אומנם תקדימית אך גם החלטה על ביטול גט, שנתיים לאחר שניתן על ידי בית הדין, הינה תקדימית בישראל וביהדות.