הרב סתיו על עמונה: כואב לי שאני מזהה אפלייה של בית המשפט העליון

יו"ר ארגון רבני צהר אומר כי הוא כואב את כאבם של תושבי עמונה ומזהה מדיניות מפלה של בג"ץ בהשוואה בין התיישבות לא חוקית של ערבים ויהודים

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 29/11/16 13:54 כח בחשון התשעז

הרב סתיו על עמונה: כואב לי שאני מזהה אפלייה של בית המשפט העליון
פלאש 90, צילום: פלאש 90

"כאב לא צריך להסתיר. זו עמדתי ביחס לפנוי עמונה" כתב היום הרב דוד סתיו, רב היישוב שוהם ויו"ר ארגון רבני צהר, בעמוד הפייסבוק שלו ואמר כי יש פתרונות שיכולים למנוע את הפינוי. אמש פורסם כי הרב סתיו חתום יחד עם עשרות רבנים מהציונות הדתית על קריאה לציבור לבוא ולחזק את עמונה אם ההרס בהוראת בית המשפט העליון אכן יתממש.

"זכותם וחובתם של מי שכואב לו לזעוק". הסביר הרב סתיו את חתימתו וכתב "כואב לי שרוצים להוציא אנשים מביתם. כואב לי שעושים זאת מבלי לוודא שיש להם לאן ללכת. כואב לי שעושים זאת כשיש פתרונות כואבים פחות כמו נתינת פיצוי לבעלי הקרקעות שנלקחו בשוגג".

"כואב לי כשאני מזהה אפליה. כשבית המשפט העליון נוקט מדיניות מפלה בין התיישבות לא חוקית של יהודים להתיישבות דומה של ערבים. נכון שהיתה החלטה של הרוב. אבל במדינה דמוקרטית זכותו של מעוט למחות כנגד החלטת הרוב אם היא נראית לו כמעשה עוול. וחובתו לעשות זאת תוך שמירת הכללים והחוק. אם כואב גם לכם. זה הזמן להגיד את זה בקול. אני מאמין שתמיד יש מי ששומע".