הרב סתיו לכיפה: אסור שהבית היהודי תשב בממשלה שתקבור את חוק הגיור‬

בראיון ל"כיפה" תוקף הרב סתיו את הח"כים החרדים המעוניינים לקבור את חוק הגיור, ומבהיר: "אסור שהבית היהודי תשב בממשלה שתקבור את חוק הגיור"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 13/04/15 12:06 כד בניסן התשעה

הרב סתיו לכיפה: אסור שהבית היהודי תשב בממשלה שתקבור את חוק הגיור‬
פלאש 90, צילום: פלאש 90

"מצער יהיה לראות שאלה שהתנגדו להקמת המדינה, שלא משרתים בצה"ל ושמדינת ישראל היא כקליפת השום עבורם יקברו את תהליך קיבוץ הגלויות", אומר היום (ב') הרב דוד סתיו, ראש ארגון רבני צהר, בראיון ל'כיפה' בעקבות הטענות לפיהן חברי הכנסת החרדים מעוניינים לקבור את חוק הגיור כחלק מהמשא ומתן הקואליציוני.

"סוגית הגיור היא לא קפריזה אישית של רב כזה או אחר", אומר הרב סתיו. "מדובר באחת הסוגיות המרכזיות עליה דיברו הרבנים הראשיים לדורותיהם - הרב שלמה גורן, הרב עובדיה יוסף, הרב עוזיאל ועוד ועוד. זו אחת הסוגיות המהותיות ביותר בעידן קיבוץ הגלויות".

"כשעם ישראל הקים מדינה לפני 67 שנים הוא לא חשב לרגע שכשיבואו היהודים מרחבי תבל הם יהיו כולם יהודים על פי ההלכה. הם ידעו שרבים יהיו מנישואי תערובת. המשימה הגדולה בדור שלנו היא לעזור להם להתחבר ליהדותם. אלו שצריכים לברר את יהדותם יבררו ואלו שצריכים לעבור תהליך גיור יעשו זאת".

"מצער יהיה לראות שאלה שהתנגדו להקמת המדינה, שלא משרתים בצה"ל, שלא חוגגים את יום העצמאות, שמדינת ישראל היא כקליפת השום עבורם, ושהמנון התקווה בשבילם הוא שיר מטומטם, יעכבו את תהליך קיבוץ הגלויות", תוקף הרב סתיו.

"אני מאמין ומקווה שראש הממשלה הלאומית, בנימין נתניהו, שהכרותו עם היהודים בארץ ובעולם ידועה לא ייתן ידו לביטול ההחלטות שהוא עצמו קיבל בממשלה הקודמת כדי להוציא לדרך את עגלת הגיור מהמשבר בו היא נתונה", ממשיך הרב סתיו. "אנו מאמינים שדברים גדולים יש להם סיבוכים גדולים. יש סיבוכים, עיכובים, אבל לאט לאט עוד ועוד יהודים יצטרפו לעם ישראל".

הרב סתיו התייחס גם לשאלה האם על הבית היהודי להתעקש בנושא, ואף לא לשבת בממשלה שתקבור את חוק הגיור, והשיב בצורה חד משמעית. "אסור שהבית היהודי תשב בממשלה שתקבור את חוק הגיור. גאולתם של ישראל והחזרת הילדים הביתה חשובה לתהליך הגאולה לא פחות מכל ישוב או ישיבה. הגיור היא מצווה מהתורה לא פחות מיישוב ארץ ישראל ואני מאמין שהבית היהודי יתעקשו בנושא".