הרב סתיו: הומואים אינם גרועים ממחללי שבת

הרב סתיו התייחס לסיכוייו לזכות בתפקיד הרב הראשי ואמר בועידת הנשיא: "אני נחוש לנצח ובעזרת השם אנצח, אך בעיניי כבר ניצחנו - כי זה הפכנו את הרבנות לנושא שמדובר בכל בית"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 20/06/13 17:48 יב בתמוז התשעג

הרב סתיו: הומואים אינם גרועים ממחללי שבת
ועידת הנשיא, צילום מסך, צילום: ועידת הנשיא, צילום מסך

בראיון באנגלית לאילנה דיין בועידת הנשיא המתקיימת בימים אלה, התייחס היום (ה‘) הרב סתיו לשורה של נושאים, ביניהם גם למעמד ההומוסקסואלים בחברה - והפגין הבנה ואהדה למצבם האנושי, בכפוף למציאות ההלכתית.

”האם אחבק גם אנשים שהם בעלי נטיות הומוסקסואליות? מבחינה הלכתית, אני מחוייב לחלוטין להלכה ואסור לי להתיר יחסי הומוסקסואלים. זה אסור ואינני בעל הבית על התורה, אני מחויב לה“, אמר הרב סתיו, אך ציין כי ”אם השאלה תהיה - האם בגלל שזו החלטתו או בחירתו, אני אזרוק אותו החוצה? לא, לא אזלזל בו. זה אדם, כמו מחלל שבת וכמו אוכל חזיר. אינני מסכים עם זה, אך הוא לא גרוע ממנו“.

הרב סתיו ציין כי הוא פוגש ברחוב הישראלי ”תשוקה וכמיהה לרבנות חדשה שתוביל מסר שאנשים יוכלו לקבל ממנו השראה“. דיין שאלה את הרב סתיו, מדוע נתניהו איננו מעוניין שהוא יהיה רב ראשי. הוא השיב: ”אני לא שמעתי אותו אומר זאת. אני למדתי בשבועות האחרונים שאסור להאמין לכותרות העיתונים. לא דיברתי עם נתניהו ואינני יודע מהי עמדתו, אך יש הרבה חברי כנסת בליכוד שתומכים בי באופן פומבי ולא פומבי. אני מציע לך לשאול את נתניהו“.

הרב סתיו התייחס לסיכוייו לזכות ואמר כי ”אני נחוש לנצח ובעזרת השם אני מקווה לנצח. אבל, ולא פחות חשוב, אני חושב שכבר ניצחנו. העובדה שהנושאים שאנחנו מדברים עליהם הפכו להיות חלק מהאג‘נדה של השיח הציבורי, שמעולם לא דיברו עליהם בבתים רגילים, אנשים שחשבו שהנושאים הללו אינם חשובים להם - פתאום מעורבים, מצפים לשינוי, מביעים את עמדתם לשינוי ולגישה ליהדות. השגנו את היעד שלנו ואנחנו נמשיך בעזרת השם במאבק הזה“.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן