הרב סתיו: אסור שהשבת תהפוך להיות כלי ניגוח בין פוליטיקאים

על שתיקת הבית היהודי בסוגיית עבודות הרכבת אומר הרב סתיו: "הציבור הדתי לאומי, בצדק, מרגיש שהוא חפץ שהשבת תישמר ומצד שני רוצה שהדבר יעשה בהידברות, בתבונה, בחוכמה ולא תוך כדי גרימת שנאה ועויינות"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 04/09/16 17:20 א באלול התשעו

הרב סתיו: אסור שהשבת תהפוך להיות כלי ניגוח בין פוליטיקאים
פלאש 90, צילום: פלאש 90

"ודאי שמדינה יהודית מודרנית מתוקנת צריכה למצוא את כל הדרכים על מנת לתפקד בשבת על פי ההלכה. זה אחד מהאתגרים המרכזיים של הגשמת חזון התורה. בשביל זה קמה המדינה- כדי שנוכל לקיים בה שבת כהילכתה. לכן צריך למצוא את כל הפתרונות ההלכתיים האפשריים. כמובן מתחשבים מצד אחד בצרכי הציבור ומצד שני מתחשבים בצרכי ההלכה וערכי ההלכה" אומר הרב דוד סתיו, יו"ר ארגון רבני צהר ורב היישום שהם.

הרב סתיו מדגיש כי יש פתרונות הלכתיים אך צריך רצון טוב על מנת להגיע אליהם. "בשביל רצון טוב צריך שהשבת תהיה יקרה לעם ישראל, לחברה הישראלית ולמנהיגי מדינת ישראל ואז ממילא הם יחפשו פתרון לעניין. אסור שהשבת תהפוך להיות כלי ניגוח בין פוליטיקאים ובין מפלגות. זה דבר שגורם לשנאת השבת ולשנאת נושאי דגל השבת".

החרדים מנהלים מאבק על השבת בתקשורת ובכנסת, איפה הציונות הדתית?

"אני לא חושב שהציבור החרדי מנהל מאבק, אני חושב שרבים מהם מתחרטים על המקום שאליו הם הגיעו. הסיפור הזה מוציא את כולנו לא טוב. מה גם שרבים יצטרכו לתת תשובה לשאלה כיצד בתי חולים עובדים בשבת גם כשזה לא פיקוח נפש, תחת חסות שר הבריאות החרדי. כיצד ועדת הכספים מממנת פעילות אחרות שנעשות בשבת ואין בהם פיקוח נפש. לצערנו, אף אחד לא חושב שמדינת ישראל מקיימת את חוקי השבת לפי השולחן ערוך או השמירת שבת כהילכתה. ברור שמעשה שנעשה ברגל גסה שלא מתחשבת בערכי וקדושת השבת- צריך להעיר על זה ולפתור את זה אבל זה לא יכול להיעשות על ידי פוליטיקאים או לחצים פוליטיים. לחץ פוליטי גורר לחץ הפוך, כפייה מצד אחד גוררת עויינות מצד שני. ומה נשכרת השבת מכך שאתמול יצאו אלפים ומחו כנגדה? ומה נשכרת השבת כתוצאה מזה שאוטובסים רבים מחללים את השבת כדי להסיע חיילים?"

"נדמה לי שהציבור הדתי לאומי, בצדק, מרגיש שמצד אחד הוא מאוד מאוד חפץ שהשבת תישמר ומצד שני הוא מאוד רוצה שהדבר הזה יעשה בהידברות, בתבונה, בחוכמה ולא תוך כדי גרימת שנאה ועויינות".

הרב סתיו מדגיש כי מלבד הסוגיות ההלכתיות, חשוב לא פחות להתאגד ולחשוב "כיצד מייצרים את אווירת השבת, קדושת השבת ואופייה של השבת באופן שהחברה הישראלית כולה תרגיש שהשבת היא נכס, שהיא מקבלת מהשבת מתנה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן