הרב נהוראי ל'כיפה': "האסימון בצה"ל נפל. הרמטכ"ל הבטיח לטפל בבעיות"

אם לשפוט לפי התרשמותו של הרב נהוראי מהפגישה עם הרמטכ"ל אפשר להניח שהמטרה מבחינת הצבא להרגיע את השטח, הושגה. "התרשמנו שהרצון לתקן חזק", הוא אומר ומוסיף: "עדיין לא הגענו לצד המעשי"

חדשות כיפה משה ויסטוך 23/03/17 14:19 כה באדר התשעז

הרב נהוראי ל'כיפה': "האסימון בצה"ל נפל. הרמטכ"ל הבטיח לטפל בבעיות"
דוברות בית הלל, צילום: דוברות בית הלל

אתמול דווח על פגישתם של רבנים מכל קצוות הציונות הדתית עם הרמטכ"ל בנושא השירות המשותף והגדודים המעורבים. אחד מהנוכחים בפגישה היה יו"ר בית הלל ורב מושב משואות יצחק, הרב מאיר נהוראי, שסיפר ל'כיפה' על פרטי השיחה והתרשמותו ממנה.

בפגישה סקר הרמטכ"ל גדי איזנקוט, עבור הרבנים את הצורך המבצעי שרואים בצה"ל בגיוס בנות לתפקידי לחימה. הרבנים ציינו בפניו שהדברים שאמר אינם משתקפים בפקודת 'השירות המשותף', בה מודגש רק הצורך בשוויון וזה מה שלטענתם יורד לשטח ומעורר לא מעט בעיות וחיכוכים.

"האווירה היתה טובה" הוא אומר ומוסיף כי הורגש מאוד בשיחה "שלרמטכ"ל מאוד אכפת מהחששות שלנו כמחנכים ממה שעלול לקרות לבנים והבנות מבחינה דתית בגלל השירות בגדודים מעורבים". לדבריו, איזנקוט אמר "שינסה לצמצם את הנזקים ויפעל לבניית התשתיות לשירות שכזה והוא ביקש מאיתנו הרבנים לדווח על בעיות שיעלו מהשטח. באופן כללי הוא מודע לזה שיש פער בין הרצוי למצוי ובין הפקודות לנעשה בשטח".

הרב נהוראי מביא כדוגמא את החלטת הרמטכ"ל להשיב את הפלוגות המופרדות מגדרית לקורסי הקצינים בבה"ד 1. עם זאת הוא מציין כי למרות חשיבות ההחלטה, "לטעמי מדובר בהחלטה קלה ומתבקשת". יו"ר ארגון בית הלל הוסיף שבשיחה הובטח להם "שהבעיות בגדודים המעורבים יטופלו. בשגרה המנהלתית יטופלו כל נושא המגורים והחיכוך בין המינים ואילו לגבי הפעילות בשטח הועלו כמה רעיונות שייבחנו בהמשך".

"באופן כללי", הוא ממשיך לספר, "התרשמנו שהרצון לתקן ולשנות הוא חזק, אך עדיין לא הגענו לצד המעשי של הדברים. אני מקווה שלפגישה הזאת תהיינה פגישות נוספות ושהשיח יימשך". אחד הרעיונות המעשיים שכן נזרקו לחלל האוויר, הוא האפשרות שכמו שיש קצין בטיחות בתרגילים, כך יהיה גם קצין שיפקח על כל ההביטים של השירות המשותף והערבוב בין הלוחמים והלוחמות.

בשבוע שעבר, צוטט ראש ישיבת הר עציון הרב יעקב מדן, כאומר שלמרות שרבנים נפגשו בעבר עם צמרת צה"ל והרמטכ"ל, לא נעשה כל שינוי והבטחות הופרו. על כך אומר הרב נהוראי שהפעם נראה שהדברים שונים, "האסימון בהחלט נפל, זה ברור. הרמטכ"ל היה מאוד קשוב, נראה שהוא מאוד רוצה להביא את הדברים לשטח אך חשוב להבין שהצבא הוא כמו נושאת מטוסים. הוא מורכב הרבה קהלים וממגוון דעות ולדברים לוקח זמן לחלחל".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן