הרב מצגר תומך בלבני?

הרב הראשי השתתף עם יו"ר האופוזיציה בכנס שדרות, במהלכו איחל לה לעמוד בראשות הממשלה. מאוחר יותר הסביר: לא הובנתי, התכוונתי לממשלת אחדות לאומית

חדשות כיפה אורי פולק 01/12/11 09:24 ה בכסלו התשעב

הרב מצגר תומך בלבני?
Sandy Teperson-cc-by-sa, צילום: Sandy Teperson-cc-by-sa

הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, השתתף אמש (ד') בכנס שדרות, בפאנל הסיום בו השתתפה גם יו"ר האופוזיציה, ח"כ ציפי לבני. בדברים מפתיעים שנשא הרב מצגר בסיום הכנס, איחל הרב הראשי ליו"ר האופוזיציה - להוביל את הממשלה בישראל.

"אני מאחל לך שאם ירצה השם תעמדי להיות חברת ממשלה, ואולי בראשות ממשלה והלוואי שתהיה לנו ממשלת אחדות לאומית", אמר הרב מצגר, שמאוחר יותר הדגיש כי דבריו כוונו לכך שלבני תהיה חלק ממשלת אחדות לאומית ולא ראש ממשלה.

בהתייחס לפולמוס הציבורי סביב שירת נשים בצה"ל, הרב מצגר טען כי "התקשורת הגזימה בסיקור האירוע" ואמר כי לדעתו "אם לחייל מפריעה שירת החיילות, עליו לצאת מן האולם בלי להפריע". הוא הציע כי חיילים דתיים ששירת נשים מפריעה להם, יושבו בסוף האולם, כך שהם יוכלו לצאת החוצה מבלי לעורר מהומה, בעת שירת נשים.

הוא הוסיף ותקף בדבריו את תופעת "נשות הטליבאן" בחברה החרדית ואמר כי הוא "מביע צער" על "עיוות הדעת היהודית, כת השאלים, נשים המכונות טליבאניות ההולכות עם שלים וכיסויים משונים. לא פסקו בנושא לא ידעו על כך בהיסטוריה. אין כזה דבר לכסות פנים ולבוא ולהתחפש לכל מיני דברים. זה עיוות ההלכה, או שזה נובע מחוסר ידיעה או שיגעון".