הרב מדן: לא הייתי מודע לפרסום המשותף עם הרפורמים

הרב מדן שמשתתף בתיקון ליל שבועות של צהר בבצוותא מגיב לראשונה לטענות ואומר כי הפרסום המשותף יחד עם הרפורמים בעייתי מאד. "הופתעתי לראות שהאירועים נמצאים בפרסום משותף"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 09/06/16 11:08 ג בסיון התשעו

הרב מדן: לא הייתי מודע לפרסום המשותף עם הרפורמים
cc by Yeshivat Har Etzion, צילום: cc by Yeshivat Har Etzion

הרב יעקב מדן, ראש ישיבת ההסדר הר עציון שבאלון שבות, שמשתתף בתיקון ליל שבועות של ארגון צהר בצוותא בתל אביב מגיב בראיון טלפוני ל'כיפה' על סאגת האירוע המשותף עם התנועה הרפורמית ואומר: "לא הייתי מודע לפרסום המשותף עם הרפורמים וזה דבר בעייתי בעיניי מאד".

הרב מדן מסביר כי לא הובהר לו כי מדובר באירוע משותף, "אולמי צוותא זה מקום גדול. ידעתי שיש מחיצה בין הרפורמים לבינינו והבנתי שאין שום קשר בין האירוע שלנו לאירוע שלהם, הופתעתי לראות שהאירועים נמצאים בפרסום משותף".

כזכור, בארגון צהר נאלצו להסביר מדוע סמל הארגון הוצב בפרסומי צוותא (שעלו בהתחלה גם לאתר של הארגון) לצדו של סמל התנועה הרפורמית. בצהר טענו כי מדובר היה ביוזמה של צוותא ולא במשהו שנעשה על דעתם ואכן בצוותא הסירו את הסמל מהפרסום.

בתנועות הרפורמיות והקונסרבטיביות החליטו בינתיים להצדיק את החשש של הרב מדן ולהעניק לצהר חיבוק דב, ראש התנועה המסורתית, עו"ד יזהר הס, אמר אתמול בראיון ל-YNET: "אני מקבל בידידות וחיבה את החלטת ארגון רבני צהר להסיר את הווטו שהטילו בשנים קודמות על השתתפות רבנים רפורמים וקונסרבטיבים בתיקון ליל שבועות בצוותא".

"אין בליבי עליהם. הם עברו תהליך לא פשוט, ואני מברך על כך. קמעה-קמעה קיבלו על עצמם ראשי צהר את שהציבור הרחב קיבל זה מכבר: יהודים יכולים ללמוד וללמד יחד אפילו אם אינם מסכימים בשאלות יסוד. אני מודה לח"כ עליזה לביא ולגברי ברגיל על תהליך הקירוב החשוב שהובילו כאן"' אמר הס.

על הניסיונות ליצור מראית עין של היבדלות, אמר הס: "הצבעים השונים בתוכנייה משעשעים יותר מאשר מקוממים. אם זה מפיס את דעתו של מישהו - אני בעד. יש יופי בריבוי צבעים ומסלולים. להיפך - גם בנישואין ובגיור ובכשרות נשמח לפתרונות שכאלה. התיקון המשותף הזה נותן מקום שוויוני לכל זרמי היהדות, ומנכיח את העובדה הפשוטה שיש יותר מדרך אחת להיות יהודי".