הרב ליאור:"להתנגד לחוק הפונדקאות גם במחיר של פירוק הקואליציה"

בפגישה שערך הרב עם חברי כנסת מהבית היהודי אמר הרב ליאור "יש כאן מהלך חקיקה אנטי דתי, ואין להסתכל על כל חוק בנפרד. לכן דעתי היא שלא לתת בשום אופן לחוק הפונדקאות לעבור"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 19/05/14 18:26 יט באייר התשעד

הרב ליאור:"להתנגד לחוק הפונדקאות גם במחיר של פירוק הקואליציה"
לשכת הרב דב ליאור, צילום: לשכת הרב דב ליאור

חברי כנסת מהבית היהודי בהם סגן שר הדתות, הרב אלי בן דהן, ערכו היום (ב׳) פגישה עם הרב דרוקמן והרב ליאור ודנו בחוקים שיעלו במושב הקיץ, בהם חוק הפונדקאות, חוק הגיור, חוק המתת חסד וחוקים נוספים, עליהם יש התנגדות מצידה של מפלגת הבית היהודי. הפגישה נערכה לאחר שפורסם בכלי התקשורת כי סיעות יש עתיד והבית היהודי הגיעו להסכמה בענין חוק הפונדקאות.

הרב ליאור חזר על עמדתו כי למרות העיכובים בתקציביים ע"י שר האוצר, יאיר לפיד, והגשות ערר על ידי חברי מפלגת יש עתיד על חוקים שהגישו הבית היהודי בוועדת חוקה של הכנסת בהם החוק לחנינת מחבלים, אסור לתת לחוקים אלו לעבור בשום פנים ואופן.

"יש כאן מהלך חקיקה אנטי דתי, ואין להסתכל על כל חוק בנפרד. לכן דעתי היא שלא לתת בשום אופן לחוק הפונדקאות לעבור, ואולי עד כדי פרישה מהקואליציה", מבהיר הרב ליאור ומוסיף, "הגדרת המצב כמלחמת תרבות ושעת גזרה "ערקתא דמסאנא", (איסור שקובע שלא יעשה ישראל אפילו צורת מנעלו כמו הגויים העובדים עבודה זרה אם ניתנה גזירה על ידי הגויים ללובשם ויש למסור על כך את הנפש) כך אנו צריכים לנהוג במקרה הזה. אסור לנו לאפשר שחוק הפונדקאות יעבור. אין להסיר את הערר ומוכרחים להפילו באופן סופי".

יש לציין כי הערר הוגש אותו הגיש השר אריאל על חוק הפונדקאות התרחש לאחר שחברי הבית היהודי נחשפו לניר העמדה שפרסם "פורום חותם" בשיתוף עם "מכון פועה" בו הובהר בין השאר כי "חוק הפונדקאות" החדש נועד לאפשר לזוגות חד מיניים לפנות לשירותי פונדקאות בארץ וזאת על חשבון זוגות שנזקקים לפונדקאות, בעקבות בעיה רפואית.

עוד הוסיפו בחותם כי "החוק יביא לפונדקאות מסחרית ולמסחר בילדים, על ידי יצירת מסלול של רכישת ילדים ללא מאמץ והוא מפלה אישה שיש לה בעיה רפואית של ממש בשל העומס שעלול להיווצר מכך", טענו בחותם והוסיפו, "הצעת החוק המאפשרת בן היתר פונדקאות בתוך המשפחה, תביא ללידת ילדים להם יהיו בעיות הלכתיות שימנעו מהם להינשא כדת משה וישראל ומלבד שהיא נוגדת את ההלכה היהודית, היא אף עומדת בניגוד לעקרונות המשפטיים של מדינת ישראל ".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן