הרב לאו: חוט זיכרון קושר בין "אני מאמין" באושוויץ ל"שמע ישראל" כאן

רבה של תל אביב יפו נשא דברים בטקס הזיכרון של ארגון "זוכרים" ואמר כי "זה הבית שלנו, לא כל אחד היה ראוי וזכאי לתת את חייו על מזבח תקומתנו בארץ אבות"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 15/04/13 16:38 ה באייר התשעג

הרב לאו: חוט זיכרון קושר בין "אני מאמין" באושוויץ ל"שמע ישראל" כאן
יחצ, צילום: יחצ

אלפים השתתפו אמש (א‘) באירוע "זוכרים שרים ומספרים" שהתקיים בבריכת הסולטן בירושלים ביוזמת ארגון זוכרים וארגון "מפעלות הציונות הדתית". האירוע, שנערך זו השנה השמינית, כלל סיפורים מרגשים שלוו בביצועים מיוחדים של אמנים מוכרים. בין הדוברים היה הרב לאו שהרטיט את לבבות הנוכחים בדבריו המרגשים.

במהלך הערב סופרו סיפוריהם המרגשים של זיו שילון- שאיבד את ידו כתוצאה מפגיעת מטען ושאיפתו לשוב לשרת כלוחם בצה"ל, טל קרמן - שנרצחה בפיגוע בחיפה ולזכרה הקימו הוריה את פרוייקט "הגמל שטל טל", קובי מנדל ויוסף אישראן שנרצחו סמוך לתקוע, ורועי פרג'ון החלל הראשון של הנח"ל החרדי.

הרב ישראל מאיר לאו, רבה הראשי של תל-אביב יפו, אמר בערב כי "הדבר שמייחד את הנופלים הוא האמונה כי יש ערך ויש תמורה לקורבן שאיננו קורבן שווא ולעולם לא יהיה. הם יודעים את משמעות דברי יחזקאל הנביא 'בדמייך חיי'. הם מבינים כי ארץ ישראל נקנית בייסורים. תורה, עולם הבא וארץ ישראל. הם זכו לכל השלושה".

בהמשך, כניצול שואה, הוסיף הרב דברים מזווית אישית, ואמר כי "יש חוט שעובר מה'אני מאמין' שם ברכבות, בגטאות ובמחנות המוות ל'שמע ישראל' כאן. אין לנו לאן לחזור. זה הבית שלנו. ולא כל אחד היה ראוי וזכאי לתת את חייו על מזבח התקומה שלנו כאן בארץ חמדת אבות".

יו"ר ארגון ”זוכרים“, דב קלמנוביץ, פנה למשפחות השכולות ואמר כי ”אנחנו מביטים היום בעיניכם בידיעה שאנחנו לא יכולים להבין ובכל זאת אנחנו כאן מבקשים להיות שותפים ולו במעט לכאבכם, כל מה שיש לנו במדינה ובארץ בזכותכם, בזכות ילדיכם ובזכות הקורבן הנורא שהקרבתם. היום הזה כולנו איתכם“.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן