הרב לאו: ההגירה מירושלים לא בגלל כפיה דתית

הרב בני לאו מתייחס לנתוני ההגירה השלילית מירושלים, ומדגיש כי ההגירה נובעת ממצוקות של דיור ותעסוקה, ולא מכפייה דתית

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 24/02/16 09:45 טו באדר א'

הרב לאו: ההגירה מירושלים לא בגלל כפיה דתית
Kobby Dagan / Shutterstock.com, צילום: Kobby Dagan / Shutterstock.com

"להפיל את כל ההגירה השלילית מירושלים על פאבים וברים שסגורים בשבת זה מגוחך" כך אמר הבוקר (ד'), הרב בני לאו לכיפה, לאחר פרסום נתוני ההגירה אמש, שהראו כי ירושלים היא מהערים המובילות בהגירה שלילית מתוכן. השנה בלבד עמדה העיר על מאזן הגירה שלילי של 7,400- תושבים.

לדבריו של הרב לאו, הדברים החשובים ביותר, שיכולים למנוע הגירה מהעיר, קשורים לדיור ותעסוקה "צריך לדאוג בראש ובראשונה לדיור בר השגה לזוגות צעירים, לאחר מכן למצוא תכניות תעסוקה, ולבסוף לדאוג גם לתרבות".

הרב הוסיף, כי לדעתו, מכיוון ועיר הבירה אינה פעילה "תרבותית" בימי שבת, זה מוריד את המוטיבציה להשאר בעיר אך מדגיש "לא זו הסיבה בגינה ירושלמים עוזבים. ניתן לראות, שגם בשכונות הליברליות ביותר בעיר, יש הגירה שלילית".

אתמול בבוקר, אמר אלעד מלכא, חבר מועצת העיר, כי "בירושלים, הפכה הבית היהודי לחלק מהגוש החרדי בעיר" במכתב ששלח לשר החינוך יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, על יחסי דתיים וחילונים בעיר הבירה. במכתב ציין מלכא כי המשנה לראש עיריית ירושלים דב קלמנוביץ', ייעץ בעברו לצעירים לגור בירושלים ולצאת לבלות בתל אביב.

קלמנוביץ' ביקש להסביר, ואמר בשיחה ל'כיפה' כי "מי שרוצה לבלות, שיסע לתל אביב לבלות ביום שישי בערב. אני חושב שאפשר ללכת לראות סרטים בימי שישי בבוקר ובמוצאי שבת, ובניגוד לחרדים, אני הולך לקולנוע כי הם כלל לא צופים בסרטים. אני לא מבין, למה ביום שבת? מדוע דווקא בירושלים להפר את הסטטוס קוו? זה מתחיל בסרטים ואז עובר לתחבורה ציבורית. ירושלים צריכה להיות יהודית ולא כמו לונדון או ניו יורק".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן