הרב כהן מתנצל: לא התכוונתי שכל הציבור הדתי-לאומי הוא "עמלק"

ראש ישיבת "פורת יוסף" מבהיר כי דבריו החריפים כוונו נגד הנהגת הבית היהודי אשר "קידשה מלחמה בעולם התורה והישיבות" ולא נגד כל הציבור הדתי לאומי

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 14/07/13 19:39 ז באב התשעג

הרב כהן מתנצל: לא התכוונתי שכל הציבור הדתי-לאומי הוא "עמלק"
צילום מסך, צילום: צילום מסך

הרב שלום כהן, ראש ישיבת ”פורת יוסף“ שיצא אמש (מוצאי שבת) בהתקפה פרועה ומשולחת רסן נגד הציבור הדתי לאומי, מבהיר היום (א‘) את דבריו וטוען כי הם לא כוונו נגד כל הציבור הדתי לאומי, אלא נגד הנהגת ”הבית היהודי“ בלבד.

בסביבתו של הרב כהן אמרו כי ”הדברים שנאמרו אמש בשיעור בבית מדרשו של מרן, נאמרו בכאב רב וכוונו רק כלפי מנהיגי מפלגת הבית היהודי ואוהדיהם אשר קידשו מלחמה בעולם התורה והישיבות. חלילה מלטעון כלפי עמך בית ישראל המסולאים מפז דברים מעין אלו“.

גורמים ב"בית היהודי" אמרו הערב לכיפה בעקבות הבהרתו של הרב כהן: "כנראה שלמישהו יהיה הרבה על מה לחשוב בתשעה באב".

איגוד ישיבות ההסדר מגנה

בתוך כך, איגוד ישיבות ההסדר הביע מחאה על דבריו של הרב כהן: "הדברים הם פגיעה בעולם התורה ובאלפים ורבבות של תלמידי חכמים, בני תורה ואוהבי תורה המקדשים שם שמיים ופועלים להגדיל את כבוד התורה. מכוחם של בתי המדרש הציוניים חיה וקיימת תורת ארץ ישראל שבה למדנו כי תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם. בתשעת הימים אנו זקוקים להרבות אהבת חינם, שרק בזכותה יבנה המקדש במהרה בימינו“.

כזכור, אמש, במהלך שיעור שהתקיים בביתו של הרב עובדיה יוסף, בו הכריז מנהיגה הרוחני של ש"ס על תמיכתו ברב יצחק יוסף, בנו, לתפקיד הרב הראשי הספרדי לישראל, אמר הרב כהן כי ”כתוב כי יד על כס יה מלחמה לה' בעמלק, אמרו חכמים שאין הכיסא שלם כל עוד יש עמלק, מה זה כל עוד, ואין הכיסא שלם? כ“ס זה כיפה סרוגה... כל עוד ויש כיפה סרוגה אין הכיסא שלם, זה עמלק, מתי יהיה הכיסא שלם? כשאין כיפה סרוגה“.

על האפשרות שהרב שמואל אליהו ייבחר לתפקיד הרב הראשי לישראל אמר הרב כהן כי ”אנחנו מסכנים אם יהיה לנו רב, אמרתי את זה לאבא שלו (הרב מרדכי אליהו זצ“ל - י.א) על יד דרוקמן וכל אנשי עמלק. אלה יהודים אלה?".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן