הרב יצחק יוסף על בנות ישראל: "אסור להן ללכת לא לצבא ולא לשירות לאומי"

הרב יצחק יוסף, ממשיך לספק כותרות ברוח בית אביו. בשיעורו השבועי הוא טען שגם במצבי חירום אסור לבנות לשרת כלוחמות, "הולכים לבשל ולכבס, אבל חס ושלום לצבא? ללכת ולהילחם? ודאי שלא!"

חדשות כיפה משה ויסטוך 11/12/16 09:25 יא בכסלו התשעז

הרב יצחק יוסף על בנות ישראל: "אסור להן ללכת לא לצבא ולא לשירות לאומי"
Yaakov Coehn/Flash90, צילום: Yaakov Coehn/Flash90

הרב הראשי הספרדי, הרב יצחק יוסף, ממש לא אוהב את פקודת 'השירות המשותף'. אמש בשיעורו השבועי הוא אמר, שלנשים אסור להתגייס לצבא, אסור להתנדב לשירות לאומי ושהדבר גרם צער רב לאביו, הרב עובדיה יוסף זצ"ל.

הרב יוסף התייחס לדברי הרמב"ם שקבע שבזמן מלחמת מצווה "חתן מחדרו וכלה מחופתה". לדבריו לא ניתן ללמוד מכך על גיוס נשים לצבא, "ברור שהנשים שהלכו שמה הלכו לכבס. הן לא לבשו מדים ומכנסיים וכדומה, ודאי שלא. הן הלכו הכול בצניעות, הכול בקדושה. הולכים לבשל ולכבס, אבל חס ושלום לצבא? ללכת ולהילחם? ודאי שלא!".

הרב הראשי סירב להתרשם מהעובדה שכיום נשים משרתות כלוחמות ואף טייסות, "דעת כל גדולי הדורות, כולל הרבנים הראשיים לישראל, עמדת הרבנות הראשית לישראל - תמיד דעתם שבנות אסור להן להתגייס בצבא... (היום) יש טייסת, יש כל מיני דברים. זה דרך התורה?! זו לא דרך התורה".

(צילום: דובר צהל)

לדבריו, אם בצה"ל היו הולכים בדרך התורה, כמו פעם, יתכן והדבר היה מונע הרוגים לכחותינו, "(פעם) היו כולם צדיקים וחסידים, היה צבא השם, צבא קדוש. היו נלחמים ונלחמים ולא היו להם הרוגים - רק לאויב. היו ניסים ונפלאות. תאמינו לי, אם היינו הולכים בדרך התורה בכל, היינו חוסכים כל מיני אסונות שלצענו הרב יש".

הרב יוסף לא חסך את שבטו גם מבנות שבוחרות להתנדב לשירות לאומי, "רבותיי, לא רק לצבא (אסור) - גם שירות לאומי .לצערנו, הרב יש גם בדבר הזה קצת ריפיון. יש שיבוש השקפה בדבר הזה. כן, אסור להן ללכת לא לצבא ולא לשירות לאומי!". בהקשר זה הוא סיפר כי יתכן ואביו נפטר בשל צערו על גיוס בנות לצבא, "מרן נפטר מצער שהיה לו על גיוס בחורי ישיבות, שעשו חוק עם הרשעים האלו, הלפיד וחבריו, ואז הרב היה לו צער שרצו לקחת ככה את בחורי הישיבות. מרוב הצער הזה, מי יודע, כמו שהחזון אי"ש נפטר על גיוס בנות, הרב לקח את זה ככה ללב, מי יודע - אולי בשביל זה הוא נפטר".

מנאמני תו"ע נמסר בתגובה: "תפקידו של הרב הראשי הוא לייצג את היהדות בפני כל עם ישראל במדינת ישראל. צר לנו שהרב יוסף עושה את ההיפך ומציג את תורתנו כבלתי רלוונטית".

הרב אוהד טהרלב, ראש התכניות הישראליות במדרשת לינדנבאום מבית אור תורה סטון, אומר: "הראשון לציון הרב יוסף בעצמו כותב על פי הרדבז בפרשנותו לרמב"ם, שנשים בעבר "בשלו ללוחמים", קרי היו תומכות לחימה. אם בעבר משמעות הדבר הייתה שאותן תומכות לחימה שמשו כמבשלות וכובסות, היום בראי הזמן והתקופה משמעות תפקידן השתנתה והן נדרשות בתפקידים בחיילות המודיעין, החינוך והאוויר.
במשך שנים מבקשים רבנים שונים בציונות הדתית לעצור את מגמת גיוסן של בנות דתיות לצה"ל בטענה כי הדבר נוגד את עמדת הרבנות הראשית בעניין. במיוחד לאור דבריו של הרב יוסף אתמול, אין אלא לתהות מדוע אותם רבנים היוצאים בעצומות כנגד גיוס בנות בוחרים להתעלם מפסיקתה של הרבנות הראשית נגד שירות לאומי. האם לאור עמדת הרבנות הראשית בעניין מאן דהו מהם היה פוסק נגד שירות לאומי וחותם על עצומה כנגדו?"