הרב טאו על ענף תודעה יהודית: "יש פה מלחמת תרבות!"

"יש טשטוש עצום בציבור היקר הזה, הדתי הלאומי, שנקרא 'כיפות סרוגות'. הוא נופל בידיים של השמאל, ונמחק ומאבד את צורתו"

חדשות כיפה הרב צבי ישראל טאו, מתוך עלון "קרוב אליך" 13/01/16 11:47 ג בשבט התשעו

הרב טאו על ענף תודעה יהודית: "יש פה מלחמת תרבות!"
דוברות, צילום: דוברות

יש היום ניסיון לדחוק את הרבנות הראשית ולדחוק גם בצבא את הרבנות הראשית, לכופף את הרבנים האורתודוכסים (שם לא מוצלח, כמו שכותב הרב באגרות) למערכת הפוליטית והצבאית, לווטו ולהסכמה שלהם ולתיאום אתם. הרבה כסף מושקע בזה, ולדאבוננו ראשי הצבא עוסקים בזה, גם הרמטכ"ל וגם ראש אכ"א באופן קשה ביותר.

יש פה מלחמה נוראה ופחד נורא מההשפעה של הקודש וצריך "להציל" על־ידי איחוד הכוחות הרפורמיים והזרמים הקונסרבטיביים ואפילו הנוצרים, ובלבד "להציל", שלא תהיה פה מדינת הלכה ועם ישראל לא יחזור לצורתו.

רוצים להכניס במקום הרבנים הצבאיים אנשים רפורמים וקונסרבטיבים. יש לזה מימון גדול וזה יותר זול, וממילא לצבא יהיה יותר כסף שיהיה פנוי לרכש. זה קורה בהשפעת הקרן החדשה שרוצים בעוכרינו ולהחריבנו.

אנחנו נמצאים במאבק. הגאולה מתקדמת כל הזמן, אבל גם דרך משברים, מלחמות וירידות. יש פה מלחמת תרבות, אני חושב שצריך להגיד ולפרסם את זה, מכיוון שזה הופך להיות צרה גדולה וזה בכלל לא המנדט שהציבור והעם נתן לראשי הצבא: הם לא צריכים לגייר גיורים, לא להחליט אם ילמדו תורה בדרך הקונסרבטיבים או הרפורמים. הם לא למדו תורה וזה לא התחום שלהם, תפקיד הצבא הוא לשמור על הביטחון מול אויבנו. וכשהם עוסקים בהדרכה, ולהכניס רבנים רפורמים בתוכנו, על זה צריך למסור את הנפש. זה ממש חנוכה. זו מלחמה נגד השפעות זרות של חושך. הם מרגישים שהדברים שלנו מתקבלים מאוד ושותים אותם בצמא, ויש להם פחד רב מפני זה. מצד העם, אנחנו קרובים מאוד לנהירה גדולה אל הקודש, ואילו מצד ההנהגה, השמאל תופס עמדות מפתח ראשיות ומתחיל להיות יותר ויותר אגרסיבי; כופה ומאיים לפטר את הרבנים אם הם לא יסכימו לדבר הזה, ממש בצורה נוראה. אז זה שני דברים - "להבדיל את הקודש מהחול". מה שכותב הרב באגרות, זה ממש הנחייה לדורנו! יש עוד הרבה להבדיל את הקודש מהחול, כי יש טשטוש עצום בציבור היקר הזה, הדתי הלאומי, שנקרא 'כיפות סרוגות'. הוא נופל בידיים של השמאל, ונמחק ומאבד את צורתו בגלל שהוא חושב שבזה ימזג את הקודש והחול. להיפך. הקודש מתחלל. צריך להכיר את המצב הזה, לדעת שאנחנו בתהליך של בירור, המצב הרוחני של האומה הולך ומתברר והכל צומח, אבל גם דרך המשברים ודרך הסיבוכים. ועכשיו אנחנו במשבר סבוך.

השיחה המלאה של הרב תתפרסם מחר בעלון "קרוב אליך" לפרשת בא