הרב חיים אמסלם: הרבנות הראשית חותרת תחת עצמה

הרב אמסלם מתייחס ליוזמת הגיור של הסוכנות היהודית : "אם הסוכנות צריכה להתערב במצב כנראה שיש מצוקה אמתית"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 25/06/15 12:06 ח בתמוז התשעה

הרב חיים אמסלם: הרבנות הראשית חותרת תחת עצמה
Yossi Zamir, פלאש 90, צילום: Yossi Zamir, פלאש 90

"זהו דבר שנכון לעשותו", אומר ל'כיפה' הרב חיים אמסלם על הודעת הסוכנות היהודית בדבר הקמת בתי דין עצמאיים אורתודוקסיים שיגיירו בחו"ל גם ללא אישור הרבנות הראשית.

לשאלה האם אין זה בעיה שמדובר במהלך שחותר תחת סמכות הרבנות הראשית ובעצם פוגע בה ובסמכותה לגייר משיב הרב אמסלם כי "הרבנות הראשית חותרת תחת עצמה בהתנהלות שלה בכל הקשור לסוגיית הגיור. היא גורמת למצב הזה. אם הסוכנות צריכה להתערב במצב כנראה שיש מצוקה אמתית".

הרב אמסלם שעוסק רבות בסוגיית הגיור הסביר כי ישנה חשיבות רבה לפתרון בעיית הגיור גם בארץ לדעתו גיור כזה ימנע בעיית התבוללות קשה, "יש פה כבר מאות אלפי לא יהודים, במקום שתהיה בעיית התבוללות צריך לגיירם על פי ההלכה ולא להקשות עליהם. הסוכנות יכולה לסייע בכך שהגיור יתחיל כבר בחו"ל עוד לפני שהם מגיעים לפה כגויים".

הוא מציין, כי גיור על ידי רבנים מקומיים היה קיים לאורך כל ההיסטוריה, "אלפי שנים גיירו לבד רבנים מקומיים, הרבנות הראשית קמה רק לפני 70 שנה וגם היא שינתה את דרכי הגיור שלה בהתאם לרבנים הראשיים שהיו בכל פעם", אומר הרב אמסלם כשהוא מתייחס להודעת הסוכנות שרבנים מקומיים ישתפו פעולה יחד עם רבנים מישראל בנושא הגיור. הרב אמסלם מצביע על כך שגם בארץ ישנן יוזמות עצמאיות של רבנים שמגיירים ללא הרבנות הראשית, "הרב קרליץ מגייר כבר שנים רבות ועוקף את הרבנות וכן הרב שטיינזלץ והרב רוזן, זה לא משהו חדש שעוקפים את הרבנות הראשית" אומר הרב אמסלם.

למרות האופטימיות, הרב אמסלם מבהיר שצריך לבחון את זה לגופו של עניין ולהמתין ולראות כיצד תפעל הסוכנות והאם אכן הכל יערך כיאות וכשורה. "החמרה בגיור, פירושה הקלה בהתבוללות. השאלה היא מה עדיף", תוהה הרב אמסלם.

כזכור, דווח היום ב'הארץ' שבסוכנות היהודית הוחלט להפעיל בתי דין עצמאיים שיעסקו בגיור בחו"ל בשיתוף רבנים אורתודוקסיים מישראל ככל הנראה מארגון צהר.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן