הרב זלמן מלמד: "תובעים מהבית היהודי שלא להצביע עם הקואליציה עד חקיקת חוק ההסדרה"

רבנים ח"כים ואישי ציבור השתתפו בכנס ח' אלול לציון היום שבו נשרפו בתי הכנסת בגוש קטיף ותבעו לחוקק את חוק ההסדרה. ח"כ סמוטריץ': "בלי חוק ההסדרה אין תקציב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/09/16 06:48 ט באלול התשעו

הרב זלמן מלמד: "תובעים מהבית היהודי שלא להצביע עם הקואליציה עד חקיקת חוק ההסדרה"
מטה המאבק, עמונה, צילום: מטה המאבק, עמונה

כנס רבני הציונות הדתית בהשתפות רבנים חברי כנסת ופעילי ציבור למען עמונה התקיים אמש בבית הכנסת של היישוב תחת הכותרת "התיקון של גוש קטיף מתחיל בעמונה".

רבה של עמונה הרב יאיר פרנק: "לא יהיה הרס נוסף של ישוב יהודי בארץ ישראל. בעמונה יתחיל התיקון. אנחנו כאן לקרוא בקול גדול: ארץ ישראל שייכת לעם ישראל. עד כאן. עמונה לא תזוז ממקומה.

הרב פרנק ציטט ממכתב של הרב שאר ישוב ז"ל על גוש קטיף כשאמר "אם חס וחלילה יהרסו בתי הכנסת על ידי מדינת ישראל יהיה זה חילול ה' נורא". בנוסף אומר הרב יאיר פרנק: "פסיקתם של שופטי בג"ץ היא טעות חמורה. הרס לשם הרס שרק השמאל הקיצוני רוצה בו. החלטת בג"ץ מבטאת אטימות מוחלטת כלפי חייהם של היהודים הגרים כאן".

הרב חיים דרוקמן:
"לא יכולתי שלא לבוא. פשוט לזעוק נגד עוול. ובעד צדק.
קראנו השבת: 'צדק צדק תרדוף'. איזה צדק יש פה? נגיד שבאמת חלק מהבתים עומדים על מקום ששייך למישהו. נגיד.. אז צריך לפצות אותו. מי ירוויח מהרס המקום? האם זה שטוען שהאדמה היא שלו ייקח את האדמה מכאן? האם המגמה היא הרס?זה לא מתקבל על הדעת. זה פשוט עוול ועל עוול צריך לזעוק. חייבת להמצא דרך שלא יהיה עוול אלא צדק. שעמונה תישאר על מקומה וכמובן שגם מקומות אחרים".

הרב זלמן מלמד, רב היישוב בית אל אמר: "אמנם אומות העולם לא יאהבו את זה. אך התורה מצווה אותנו: לא תירא מהם. התורה אוסרת עלינו לפחד מהאיומים ומההפחדות. יש להם כל מיני אמצעים של לחץ. פוליטית. כלכלית. מדינית. אך התורה מצווה אותנו לא לפחד. אם לא נפחד, ממילא יתמעטו ההפחדות" .

הרב מלמד התייחס על הפינוי שהיה בישוב בית אל בשכונת האולפנא ואמר: "לפני 3 שנים בזמן שנגזרה הגזרה על בניני האולפנא. באו נציגי הממשלה ואמרו: 'אנחנו נגד ההרס אך אין בכוחנו לעמוד מול פסק בג"ץ'" ולפיכך התחייבו מכאן והלאה הכל ישתנה. זה היה תנאי להסכמתנו שלא נתנגד בכח.

השר ארדן הבטיח יחד עם אלקין בשם ראש הממשלה לבנות 300 יחידות וגם מזכיר הממשלה ושר הבטחון שאמר: 'מה שאני מבטיח אני מקיים' אך הממשלה לא עמדה בהבטחותיה. 300 היחידות לא נבנו. ראש הממשלה מעכב, ועדת לוי נדחתה ומסקנותיה לא אומצו. חייבים לחוקק את חוק ההסדרה. ולתלות את המשך קיום הממשלה בחוק הזה. בית המשפט מכריע הכריות משפטיות לפי תפישת עולמם של השופטיםלפי בית המשפט, אלפי יחידות דיור ביו"ש שאינן מוסדרות דינם להיהרס".

הרב מלמד דורש מהבית היהודי שלא להשתתף בהצבעה נגד חוק ההסדרה:"אנו תובעים מהממשלה לחוקק את חוק ההסדרה. אנו תובעים מהבית היהודי שלא להשתתף בהצבעות עם הקואליציה עד לחקיקת חוק ההסדרה. ראש הממשלה ייאלץ לחוקק את החוק הזה ולקיים את מה שהבטיח. לא ייתכן להעלות על הדעת שהבתים בעמונה יהרסו. הציבור לא יקבל את זה. אשריכם אנשי עמונה שאתם עומדים במערכה הארוכה הזאת. כל הייסורים שאתם מתייסרים שנים על גבי שנים, הם ייסורים שארץ ישראל נקנית על ידם. ההר הזה יש בו איזו מדרגה מיוחדת שמצריך גם מאמץ מיוחד על מנת לזכות בו. אין מקום יותר מתאים מאשר כאן לבנות בו עיר בישראל".

הרב יעקב אריאל, רבה של העיר רמת גן אמר בכנס:
"צדק צדק תרדוף למען תחיה וירשת את הארץ. היום נוצר מצב הפוך: בשם הצדק מנשלים את הארץ. בלי קשר לנושא הפוליטי, אם בנה אדם בית בתום לב על קרקע שאינה שלו, תיקנו חזל שמפצים את הבעלים ולא הורסים את הבית.

אינני מדבר נגד בג"ץ. הווה מתפלל בשלומה של מלכות. לבג"ץ יש חשיבות. למנוע מהשלטון דורסנות כנגד האזרח הפשוט להציל עדוק מידי עושקו. לכן יש למוסד הזה חשיבות. אבל כאן בגץ פוסק נגד הפסיקה שלו עצמו. כך עושים: תמיד מוצאים פשרה הולמת ולא ממהרים להרוס. זה עוול זועק לשמים זה אי צדק. לא ייתכן שמוסד שנקרא בית דין גבוה לצדק - יעשה אי צדק.

"המדינה מתוקף תפקידה מפקיעה אדמות פרטיות לצרכי ציבור. כמו בכביש 6 ובכל מקום. יש חוקים עוקפי בג"ץ, שחברי הכנסת והממשלה לא יחששו מחקיקת חוק שעוקף את בג"ץ, כי לא יתכן שיעקרו אלפי אנשים מבתיהם. תהיו אנושיים ואל תעקרו בני אדם מבתיהם בהם הם גרים 20 שנה. צריך לעורר את חוש הצדק הטבעי של אנשים בכל הארץ".

עו"ד עורך אביחי בוארון, מראשי מטה המאבק למען היישוב סיפר: "הגעתי לפה לפני 21 שנה. גרנו פה בתנאים קשים אף אחד לא היה גזלן. היום אחרי שנים אנחנו כאן משפחות ומאות ילדים"

על חיים בצל המאבק סיפר בוארון: "בשבוע שעבר התחתן בן הישוב אבל זה לא המאבק הפרטי שלנו. זה לא מאבק של 40 משפחות אלא על השאלה לאן עם ישראל ומדינת ישראל הולכים. מדינה יהודית שיונקת מההיסטוריה היהודית או מגינה ככל המדינות. זה מאבק של כל עם ישראל לדורותיו".

בוארון פנה לממשלה בדרישה לגבי ההסדר לעמונה ואמר:
"אני פונה בשם תושבי עמונה לשאח הממשלה ולעומד בראשה. מי שניסו לפני 10 שנים להסית את העגלה הזו ממסלולה היו אולמרט קצב ומופז. הישמרו לכם עלות בהר ונגוע בקצהו זה לא רק ההר הזה. המאבק הזה יהיה מאבק כואב כמו שלא קורעים אדם מביתו וילד מאמו. לא ניתן לזה לעבור בשקט".

"אם לא תלכו בדרך בה הבוחרים שלכם שלחו אתכם - הבוחרים יחזירו אתכם. אם לא תלך בדרך בה שלחו אותך שלטונך לא יאריך ימים. תחוקקו את חוק ההסדרה. תשנו את הכללים. תאפשרו לעם ישראל לחזור למולדתו. לעשות ציונות. להפריח את השממה בכל מרחבי הארץ".

חבר הכנסת סמוטריץ' (האיחוד הלאומי-הבית היהודי)"אחרי יותר מידי שנים של צביעות ומשחק דמו-משפטי שהולך סחור סחור, הגיע העת להגיד לממשלה הלאומית בקול צלול - הגיע הזמן להסדרת ההתיישבות ביהודה ושומרון, הגיע השעה לחוק ההסדרה".

סמוטריץ' הוסיף: "בעקבות פסיקת בג"צ בשבוע שעבר המורה על הרס הבתים בנתיב האבות בלי שום היגיון ובלי שום התחשבות, המתח בין הרשות המחוקקת לרשות השופטת הגיע לשיא חדש. אנו כחברה חפצת חיים, חפצת התיישבות וחפצה בהמשך תקומת עם ישראל בארצו חייבים לוודא שהאיזון שבין הרשויות ישוב למימדים הראויים לו. תפקידנו לוודא שהריבונות תישאר בידי העם. כל העם ורק העם יקבע את גורלו ועתידו.
ארץ ישראל שייכת לעם ישראל, ואנחנו כאן כדי לוודא שכל זה ישאר במקומו ולא יזוז.

אדוני ראש הממשלה, הגיע שעת המבחן, תקשיב טוב טוב לרחשי העם, כי העם לא רוחש, הוא צועק - שנית עמונה לא תיפול! הממשלה הלאומית שאתה עומד בראשה לא יכולה להסתתר מאחורי פסיקותיו השערורייתיות של בג"ץ ואם היא תחריב חלילה ישוב פורח בארץ ישראל היא פשוט לא תשרוד. זו ההזדמנות שלך לגלות מנהיגות ולהוביל את החקיקה המוסרית, ההגיונית והמתבקשת הזו.

מבחינתי הבית היהודי צריך להודיע כאן ועכשיו לראש הממשלה שבלי חוק ההסדרה אין תקציב, בלי חוק ההסדרה הממשלה הזו לא תוכל לתפקד".

חבר הכנסת מיקי זוהר: "צר לי לחלוק על הרבנים.. לא כבשנו שום דבר.. לקחנו מה שכבר שלנו. אני לא מתחבר למילה כיבוש. יהושע בנון כבש ומאז הארץ הזו רק שלנו. נאמרה פה אמירה שבתי משפט מנסים לנשל יהודים מביתם. הסיבה היחידה היא עיפות הנפש וניסיון להתחנף לאומות העולם לשווא. כל קשר עם אומות העולם מושתת על אינטרסים. אנחנו לא חייבים לרצות אותם כל הזמן. אלא לשמור על האינטרסים שלנו כמדינה יפות הנפש. אל חשש. אנחנו נעמוד על המשמר הליכוד וגם הבית היהודי ושאר מפלגות הקואליציה מבינים מה עומד פה על הפרק".