הרב הראשי על פגיעה מינית בילדים: "הטמנת ראש אינה תשובה"

במכתב נדיר יוצא הרב הראשי, הרב לאו, כנגד תופעות של פגיעה מינית בילדים במגזר החרדי וקורא לכולם "בשום פנים ואופן אין לטאטא את הדברים מתחת לשטיח"

חדשות כיפה משה ויסטוך 08/08/16 07:19 ד באב התשעו

שורה של אירועים חמורים בהם עלו מספר חשדות ואף הוגשו כתבי אישום כנגד הורים, רבנים ואנשי חינוך מהמגזר החרדי שפגעו מינית בילדים ותלמידים, הובילו את הרב הראשי, הרב דוד לאו, לכתוב מכתב למחנכים ומורים בו הוא מדגיש את הצורך בגברת המודעות למקרי פגיעות בתלמידים ואת החשיבות הרבא שלא להתעלם ולנסות להשתיק את התלונות.

"לצערי, בעת האחרונה נודעו תופעות איומות הקורות בחצרנו ובמחוזותינו. מקרים בהם נפגעו ילדים וילדות בביתם או במוסדות החינוך, התרחשו לאחרונה וזעזעו כל לב". כותב הרב ומוסיף "כמה כואב לשמוע שהמקומות אשר צריכים היו להיות עבור הילדים ובני הנוער כשמענת, מבצר וחוסן, הפכו עבורם להוות סיוט ופחד".

לדברי הרב הראשי התופעות חמורות, חובה להתמודד עימן ואסור להטמין את הראש."בעת הזאת חובה על ההורים המחנכים והמחנכות קרובי המשפחה וכל העוסקים במלאכת הקודש של החינוך לפקוח עיניים ולסייע ככל שניתן למי שזקוק לכך. הטמנת ראש אינה תשובה לנושאים קשים וכאבים אלו ועל כך אחד לדעת שהוא נושא באחריות גם אם הדברים אינם נוגעים ישירות אליו".

"איני רוצה לפרט את הדברים שהצניעות יפה להם". מציין הרב לאו ומתאר את תחושותיו לגבי המקרים עליהם הוא כותב, "אני חש שאט נפש מעצם העובדה שעלינו בכלל להתייחס אליהם אולם ההכרח בל יגונה כמי שעניני החינוך הטהור בראש מעינכם ולשם אתם נושאים את נפשכם מוטל עליכם במיוחד עול גדול לפקוח עינים ולתת את מירב בתשומת לב לתופעות העלולות לפגוע בנפשם הרכה של בני הנעורים".

בסיום המכתב שב ומדגיש הרב הראשי את הצורך שלא להתעלם ולנסות להתחמק מהבעיות "בשום פנים ואופן אין לטאטא את הדברים מתחת לשטיח ולהתחמק מלהתמודד עם התופעות הקשות הללו אשר אל לא תפסקנה עלולות נפשות נוספות רבות להיפגע. חלילה לנו מלעמוד מנגד אלא יש לחזק את המודעות ולהמשיך ולחנך בדרך הצניעות בדרך התורה בחינוך לערכים מושרשים בדרך ישראל סבא".

(צילום: )