הרב דרוקמן: "עקירת היישוב הוא עוול שאין שני לו"

זקן רבני הציונות הדתית קורא לציבור להגיע לעצרת המותכננת מול משרד רוה"מ היום (ב') ב-10:00. לדבריו, "על הממשלה מוטלת החובה האנושית והתורנית למנוע את החרבת הישוב עמונה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 30/01/17 08:08 ג בשבט התשעז

הרב דרוקמן: "עקירת היישוב הוא עוול שאין שני לו"
יחצ, צילום: יחצ

ראש ישיבות ואולפנות בני עקביא ואחד מבכירי רבני הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן, קורא לציבור הרחב להפגין היום (ב') מול משרד ראש הממשלה, כמחאה על כך שמתווה עמונה לא מתקדם.

הרב דרוקמן כתב אמש במכתבו כי "בישוב עמונה מתגוררים חלוצים יקרים, טובי בנינו כבר עשרים שנה. עקירת הישוב ופינויי משפחותיו הינו עוול שאין שני לו וחובה עלינו לעמוד לצד המשפחות אם הנורא מכל יקרה ויוכרע לפנות את הישוב. אשר על כן אני קורא לכל רבנן ותלמידיהון ולכל הציבור הרחב להגיע לישוב, לתמוך ולעמוד לצד מתיישבי עמונה בשעתם הקשה.

כמו כן, אני רואה חשיבות עליונה להגיע לעצרת ההמונים לתמיכה בעמונה ובהתיישבות - מחר בבוקר בירושלים.
על הממשלה מוטלת החובה האנושית והתורנית למנוע את החרבת הישוב עמונה, לאחר עשרים שנות התיישבות, ולהשאיר את הישוב על ההר, כפי שהוסכם עם התושבים.

במידה ובג"ץ לא יאפשר את בניין עמונה כפי שהתחייבה הממשלה - מוטלת על הממשלה החובה למצוא כל דרך אחרת על מנת להשאיר את עמונה על ההר.

לאחר שבאתי מספר פעמים לישוב עמונה ועמדתי על קומת תושביו אני מחבקם בשעתם זו ועומד איתם ולצידם בימים אלו.

חזק ונתחזק בעד עמינו ובעד ערי אלוקינו".

בתוך כך הודיעו אמש תושבי עמונה שרת המשפטים איילת שקד כי הם מצפים מהמדינה לעמוד בהתחייבויותיה. במכתב ששלחו אתמול לשרה שקד הם כתבו: ״במכתבנו השבוע הבענו אכזבה מהתנהלות המדינה בכל הנוגע לקידום מתווה נכסי נפקדים שיאפשר את השארת עמונה על ההר".

לטענתם, "על פי ההסכם המדינה התחייבה לפעול באופן מיידי כדי להביא לכך שיוקמו 52 מבנים על הר עמונה עבור תושבי המקום. מימוש המתווה התעכב", מסבירים התושבים "ולכן הבענו אכזבה וחשש מהפרת ההסכם. יחד עם זה מדגישים התושבים: "אנו ממשיכים לצפות שהמדינה תמשיך ולפעול ליישום המתווה במהירות האפשרית״.