הרב דרוקמן על סגירת הפנמ"צ באור עציון: "חילונים כן ודתיים לא? זה עוול!"

דיון סוער בועדת חוץ וביטחון בדיון על סגירת הפנימיה הצבאית הדתית. ח"כ יוגב: "הטיעון התקציבי לא מחזיק מים". לטענתו אחזקת אור עציון זולה משמעותית ממקבילתה בחיפה. ח"כ סמוטריץ': "מלחמה של ליברמן בציבור הדתי". במשרד הביטחון הודיעו כי ישקלו שוב את ההחלטה

חדשות כיפה 15/05/17 11:07 יט באייר התשעז

הרב דרוקמן על סגירת הפנמ"צ באור עציון: "חילונים כן ודתיים לא? זה עוול!"
הרב חיים דרוקמן, צילום: דוברות ח"כ מוטי יוגב

הקרב על הפנימיה הצבאית באור עציון מתחדש. בדיון מיוחד שנערך היום (שני) בועדת חוץ וביטחון, תקפו הרב חיים דרוקמן וח"כ מוטי יוגב את החלטת שר הביטחון, לסגור את הפנימיה באור עציון ולהמשיך להפעיל את זאת שבחיפה.

בדיון, בו השתתף גם ראש האגף הביטחוני חברתי במשרד הביטחון משה צין, תקף ח"כ יוגב את החלטת שר הביטחון אביגדור ליברמן ואמר כי "לא יעלה על הדעת שמשרד הביטחון ינקוט במדיניות איפה ואיפה ויסגור את הפנימייה הצבאית אור עציון, פנימיה מפוארת ש- 65% מבוגריה ממשיכים במסלול הקצונה".

לדבריו, "ההחלטה לבטל את סגירת הפנימיה הצבאית בחיפה היא מבורכת, אך אי קבלת החלטה זהה לגבי הפנימיה באור עציון, מפלה ומעוררת סימני שאלה".

על הטענה כאילו מדובר בשיקול תקציבי בלבד הוא טען כי זה "לא מחזיק מים, שכן ועדת חוץ ובטחון מתבקשת לאשר 20 מיליון ש"ח בשנה לחמש שנים עבור הריאלי בחיפה וסה"כ 100 מש״ח לחמש שנים, ואילו עלות הפעלת הפנימייה הצבאית באור עציון היא 6 מיליון ש"ח לשנה ולחמש שנים, סה"כ 30 מיליון ש"ח.

בהמשך הוא גם תקף את ראש האגף הביטחוני חברתי במשרד הביטחון ואמר כי "קבלת ההחלטות בצורה כזאת במערכת הביטחון אינה מקובלת , אם ככה אתם מקבלים החלטות אנחנו במצב קשה מאד. זו החלטה מפלה, זה עוול, וזה עיוות".

במהלך הדיון הודיע המשנה ליועץ המשפטי במשרד הביטחון כי "ליברמן יבחן מחדש את ההחלטה לסגור את הפנימייה הצבאית באור עציון".

 

ראש ישיבות ואולפנות בני עקיבא, הרב חיים דרוקמן, יצא גם כן במתקפה חריפה נגד החלטת משרד הביטחון ושר הביטחון ליברמן ואמר כי "מדובר בעוול. אני זועק נגד העוול.. מילא כשהודיע לי אז שר הבטחון יעלון שהוחלט לסגור את הפנמ"צים בכלל אז לא היה לי מה לומר.

עתה אני מגלה לחילוניים כן ולדתיים לא? לא האמנתי שלכך נגיע. באתי לזעוק נגד העוול".

יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם רפאלי פנתה לנציגי משרד הביטחון ושאלה, "אם היו לכם בעיות עם הפנימיה באור עציון, איפה הייתם כל השנים? אלא אם הנתונים שאתם מציגים לא נכונים. איך יכול להיות שמרצון לחסוך אתם בפועל מוציאים יותר תקציב? ואיך זה שהנתונים שאתם מביאים לוועדה פשוט לא נכונים?"

לדעתה, מה שמניע את משרד הביטחון לסגירת הפנימיה הדתית, זה הפחד מהדתיים, "בואו נשים את הדברים על השולחן. מה שמפריע לכם זה חמישה מח"טים מאור עציון. זה חלק מהמאבק הקבוע שלכם ב'הדתה' בצה"ל. תודו שזו הבעיה מבחינתכם ולא התקציב. אתם אלו שהפכתם את שירת הנשים לנושא דגל של בה"ד 1".

מועלם רפאלי המשיכה לדבר בהתרגשות רבה וטענה כי "הצבא הכניס עצמו בעיקר לפני כשנה כאשר ליברמן נכנס למשרד הביטחון למהלך של הפלייה כלפי ציבור שלם ומלחמה בהדתה. תראו מה קורה בגלל זה לאמון של הציבור בצה"ל. אתם מקבלים החלטות לא על סמך נתונים אלא על סמך רצון להפלות. אני מבינה שאתם לא רוצים חינוך דתי בישראל, אבל אני מצטערת זה לא בידיים שלכם".

ח"כ מועלם רפאלי תוקפת את החלטת משרד הביטחון

ח"כ מועלם רפאלי תוקפת את החלטת משרד הביטחון דוברות ח"כ מועלם רפאלי

כזכור בדצמבר 2015 אישר שר הביטחון דאז, משה יעלון, את ההחלטה על הפסקת פעילותן של שתי הפנימיות הצבאיות 'הריאלי' בחיפה ו-'אור עציון' שבמרכז שפירא. עם זאת, בספטמר האחרון קבע השר הנוכחי אביגדור ליברמן, מתווה חדש לפיו הפנימיה בחיפה תמשיך לפעול תחת אחריות האגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון ואילו הפנימיה באור עציון תיסגר.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי הגיב על הנאמר בועדת חוץ וביטחון ואמר כי "הדיון בין משרד הביטחון לכנסת חייב להתנהל בשיח של כבוד הדדי. ברוב מוחלט מהפעמים גם כשאנחנו לא מסכימים עם משרד הביטחון, אנחנו מקבלים את דעתו. היום אתם שומעים קונצנזוס מלא נגד סגירת הפנימייה באור עציון".

בהמשך הוא הציע "שגם אם אתם בטוחים שאתם צודקים, תהיו חכמים ותקשיבו גם לדברי חברי הכנסת. הגחמה המיותרת של שר הביטחון נגד הציבור הדתי היא לא ראויה ואם נצטרך נדע להשאיר את הפנימיה על כנה גם אם זה יצטרך לבוא בחקיקה".

בחשבון הטוויטר שלו תקף סמוטריץ' את השר ליברמן וצייץ כי "בדיון וועדת חוץ וביטחון מתברר שסגירת הפנימיה הצבאית הדתית באור עציון אפילו לא אמורה לחסוך כסף. פשוט איוולת ואפליה. מלחמה של אביגדור ליברמן בציבור הדתי".