הרב דרוקמן לכיפה: לא מבין אנשים דתיים שמצביעים ליש עתיד או לכחלון

בראיון ל"כיפה" ערב הבחירות לכנסת מתייחס הרב חיים דרוקמן לעצרת הימין ולהצבעה לנתניהו: כולנו רוצים אותו כראש ממשלה אבל צריך את הבית היהודי מימין אליו

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 16/03/15 11:26 כה באדר התשעה

הרב דרוקמן לכיפה: לא מבין אנשים דתיים שמצביעים ליש עתיד או לכחלון
פלאש 90, צילום: פלאש 90

"אנחנו עומדים ערב לפני אירוע מאוד משמעותי וקריטי למדינת ישראל לשנים הקרובות ואולי יותר מזה", אומר הרב חיים דרוקמן, זקן רבני הציונות הדתית בראיון ל'כיפה' ערב הבחירות לכנסת שיחלו מחר בבוקר.

הרב דרוקמן מבהיר כי העובדה שישנם מאות אלפים אשר אינם מצביעים לכנסת הינה חוסר אחריות משווע. “כולם חייבים להצביע ומדובר במצוות עשה שהזמן גרמא. כך יקבע גורלה של מדינת ישראל. לא להצביע זה חוסר אחריות מעין כמותו מכיוון שזו זריקת אחריות מעם ישראל וארץ ישראל. אנשים מוכנים לנסוע למרחקים ארוכים לטובת דברים אישיים, קל וחומר כדי להיות שותפים אקטיביים בקביעת העתיד של מדינת ישראל. אסור לא להצביע".

אתמול השתתף הרב דרוקמן בעצרת הימין בכיכר רבין, בו השתתפו עשרות אלפי מצביעי הליכוד, הבית היהודי ויחד, ואמר כי למרות שאין הוא יודע כמה השתתפו באירוע, מדובר היה בהחלט באירוע משמעותי מאוד מבחינתו. "זו הייתה חוויה מדהימה. אנשים באו כי ארץ ישראל היא בנפשם, הם באו להזדהות עם ארץ ישראל למרות כל הטרחה הכרוחה בכך. זה משהו אדיר ואני מקווה שזה יתבטא בקלפי".

"כולנו רוצים שנתניהו יהיה ראש הממשלה, אבל חשוב מאוד שהבית היהודי יהיה גדול לצידו כדי שהוא לא יהיה תלוי באחרים שמושכים לכיוונים לא טובים. הנשיא לא אמור להטיל את הרכבת הממשלה על המפלגה הגדולה ביותר אלא על מי שיש לו סיכוי להרכיב את הממשלה, כך שהצבעה לבית היהודי מהווה חיזוק לנתניהו ולא להפך", אומר הרב דרוקמן.

"אני לא מבין אנשים דתיים שמצביעים ליש עתיד או למשה כחלון, אך מה אפשר לעשות? כל אחד בהתאם למה שהוא בוחר", הוא מוסיף. “מי שמרגיש צורך להצביע למפלגה פלונית שיצביע לה, אבל חשוב לא להתבלבל ולחזק את הציונות הדתית. מן הראוי לחזק את הצדדים הציוניים הדתיים האמיתיים ולא מפלגות חלשות שיפנו לכיוונים אחרים. צריך להסתכל על התמונה בכללותה. אני מקווה שאנשים יתעשתו ויבינו שצריך להצביע בעד הדרך הנכונה לציונות הדתית".

בשולי הראיון, התייחס הרב דרוקמן לכך שבשבוע שעבר הוא הכריע כי שני רבנים חדשים יצטרפו לוועדת הרבנים של הבית היהודי - הרב דוד תורג'מן והרב שמעון כהן. לדבריו, “וועדת הרבנים שהתקיימה בכנסת האחרונה הורכבה מזקני רבני הציונות הדתית ללא כל קשר למוצאם העדתי. התברר כי לצערנו אין בין הרבנים הספרדיים בגילאים הללו רבנים המתאימים, אך לאחרונה ביקשו קבוצת רבנים ספרדים להכניס רבנים צעירים בהרבה והסכמנו". עוד הוסיף הרב כי "תהיה יותר פעילות רבנית בכנסת הבאה בנושאי דת ומדינה".