הרב דרוקמן לכיפה: הגיור בצה"ל לא פחות חשוב מביטחון המדינה

הרב חיים דרוקמן, ששימש בעבר כראש מערך הגיור הצה"לי, מגיב לפרסום בכיפה לפיו קורס נתיב יוקפא ואומר: "מדובר במהלך חמור מאוד"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 18/08/15 10:46 ג באלול התשעה

הרב דרוקמן לכיפה: הגיור בצה"ל לא פחות חשוב מביטחון המדינה
אילוסטרציה בלבד. למצולמים אין קשר לידיעה. Yaakov Naumi, פלאש 90, צילום: אילוסטרציה בלבד. למצולמים אין קשר לידיעה. Yaakov Naumi, פלאש 90

הרב חיים דרוקמן, ששימש בעבר כראש מערך הגיור הצה"לי - קורס נתיב - מגיב בשיחה עם כתב 'כיפה' לפרסום לפיו קורס נתיב יוקפא, ומבהיר כי מדובר במהלך חמור ביותר.

לפני כשבועיים פורסם לראשונה ב'כיפה' כי אם האוצר ואגף כוח אדם של צה"ל לא יגיעו להסכמות קורס נתיב, מערך הגיור הצה"לי, יוקפא לזמן בלתי מוגבל, מהלך שפירושו בפועל סגירת המערך עד להודעה חדשה.

הרקע למהלך הינו סכסוך כספי בין צה"ל למשרד האוצר, כשהראשונים מעוניינים שמשרד האוצר יממנו את קורס נתיב בסכום הכולל בתוכו גם עלות של חיילים ובסיסים, סכומים אשר לדעת האוצר ממומנים כבר בדרכים שונות, ועל כן אין סיבה לשלם כפול על אותו השירות.

אתמול התקיים דיון בצמרת צה"ל בנוגע לסכסוך המתמשך והוחלט כי כרגע הקורס הבא לא יפתח. במקביל, נעשים ניסיונות נוספים להגיע להסכמים בין הצדדים על מנת לפתור את המשבר.

בשיחה עם כתב 'כיפה' אומר הרב דרוקמן כי "קורס נתיב הוא קורס חשוב ביותר. מדובר בעבודת קודש בעלת ערך רב. אם יש צורך בקיצוצים מתחילים בזה? מדובר בדבר חיוני מאוד לצבא ולמדינה".

"מדובר בחיילים שמשרתים בצבא ורוצים להתגייר, ומן הראוי שיתגיירו. הם מזרע ישראל, עלו לארצה ורוצים להשתייך לעם היהודי. מה השאלה בכלל", מוסיף הרב דרוקמן. "זה אחד המפעלים החשובים ביותר, שני בחשיבותו רק לפעילות הביטחונית של הצבא. זה גם שייך לביטחון, לכך שחייל יגיע לזהותו האמיתית".

סגירת קורס נתיב מגיעה על רקע הקמת בתי הדין האלטרנטיביים לגיור, ותוך ניסיונות מצד גורמים שונים בשנים האחרונות לבצע שינויים רחבי היקף בתחום הגיור במדינת ישראל. הרב דרוקמן מבהיר כי מבחינתו אין שום אפשרות לשנות את תחום הגיור. "לא יכול להיות שום ניסיון כזה. כללי הגיור הם כללי נצח, ואי אפשר לשנות שום דבר בתורה", אומר הרב.