הרב דוד לאו: אין צורך בשני רבנים ראשיים

הרב דוד לאו אמר כי אין צורך בשני רבנים ראשיים, זאת בניגוד לדברים שאמר הרב יוסף, שמתנגד באופן נחרץ לרב ראשי אחד

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 08/09/15 12:04 כד באלול התשעה

הרב דוד לאו: אין צורך בשני רבנים ראשיים
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו יוצא הבוקר (שלישי) באמירה מפתיעה במיוחד לפיה אין צורך בשני רבנים ראשיים למדינת ישראל. הדברים נאמרו במהלך ראיון חג שנערך ב'ידיעות אחרונות' לקראת השנה החדשה.

עמדתו זו של הרב לאו עומדת בניגוד לעמדתו של הרב הראשי הספרדי, הרב יצחק יוסף שנאבק בכל כוחו בממשלה הקודמת למנוע מיו"ר 'הבית היהודי' השר נפתלי בנט לקדם חוק שיקבע כי במדינת ישראל יכהן רב ראשי אחד, זאת בניגוד למצב כיום בו מכהנים רב ספרדי לצד רב אשכנזי. הרב יצחק יוסף נפגש בזמנו עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו שהשתכנע והורה למזכיר הממשלה לגנוז את החוק.

הרב לאו נשאל: "אתה מודה שאין הכרח אמיתי בשני רבנים ראשיים?", והשיב: "נכון. אבל כבר יש שניים והחלוקה ביניהם עניינית: האחריות של הראשון לציון היא בבתי הדין והגיור ואני אחראי על כשרות ונישואים". דבריו אלו עוררו כצפוי סערה ואף הפכו לכותרת הראיון.

מדובר באמירה תמוהה מצד הרב לאו, ובפגיעה בקו שמובילה הרבנות הראשית נגד הצעת החוק שהגיש בזמנו חבר הכנסת אלעזר שטרן. לא ברור האם מדובר בפליטת פה שהובנה שלא כהלכה, או בשינוי בעמדותיו של הרב לאו במהלך השנה האחרונה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן