הרב בקשי דורון: הזהרתי מפני מינויו של הרב מצגר

הרב הראשי לשעבר חושף כי התנגד למינויו של הרב יונה מצגר לתפקיד הרב הראשי האשכנזי: "הודעתי שיהיה חילול השם מפני שקיבלתי עדויות על התנהלותו, אך בכל אופן בחרו אותו"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 02/12/13 14:07 כט בכסלו התשעד

הרב בקשי דורון: הזהרתי מפני מינויו של הרב מצגר
המכללה האקדמית נתניה, צילום: המכללה האקדמית נתניה

הרב הראשי לישראל לשעבר, הרב אליהו בקשי דורון, חושף היום (ב‘) כי פעל נגד מינויו של הרב יונה מצגר לתפקיד הרב הראשי לישראל, זאת בעקבות עדויות שהגיעו לפניו שהעלו את החשש מאי-סדרים בתקופת כהונתו.

בראיון לרדיו ”קול ברמה“ אמר הרב בקשי דורון כי ”נוצר חילול השם גדול עם מה שקרה עם הרב מצגר, לפני שהוא נבחר הכרזתי והודעתי שיהיה חילול השם, משום שידעתי את המציאות, קיבלתי עדויות, אך בכל אופן בחרו אותו“.

הרב בקשי דורון אמר כי הוא הביע את דעתו זו נגד מינויו של הרב מצגר, למרות שהרב יוסף שלום אלישיב זצ“ל, הוביל את מינויו של מקורבו: ”שאלו אותי בזמנו איך אני אומר שיהיה חילול השם אם הוא ייבחר, הרי סוף סוף הרב אלישיב תומך בו? במקום שיש בו חילול השם, אין חולקים כבוד לרב, מוטב לפעמים לעשות חשבון נפש מוקדם ולא מאוחר“.

נזכיר כי הרב בקשי דורון עצמו נמצא בעיצומה של פרשת פלילית אחרת, לאחר שלפני כשנה הוגש נגדו כתב אישום חמור ב“פרשת הרבנים“. על פי החשד, בפרשה, המתנהלת בשנים האחרונות, הוגשו כתבי אישום נגד רבנים ואישים נוספים בטענה כי הוציאו לכאורה תעודות הסמכה כוזבות לרבנות, לכ-1,500 אנשי צבא ומשטרה, אשר באמצעותן קיבלו מהמדינה, במרמה, מאות מיליוני שקלים. על פי כתב האישום, ידע הרב בקשי דורון על הוצאת תעודות הסמכה כוזבות לרבנות במסגרת פרשת "תיק הרבנים" משנת 2007. בכתב האישום נאשם הרב בקשי דורון, בין היתר, גם בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים.