הרב בני לאו על עצרת רבין: מצטער שאמרתי לאנשים לבוא

הרב בני לאו לא אהב את מה ששמע אמש בעצרת לזכרו של יצחק רבין: "פוליטיזציה מהימים הכי רעים של מדינת ישראל". עם זאת, הוא שמח שנאם וקורא לשר בנט לתת לתנועות הנוער תקציבים לעצרות הבאות

חדשות כיפה משה ויסטוך 06/11/16 09:43 ה בחשון התשעז

הרב בני לאו על עצרת רבין: מצטער שאמרתי לאנשים לבוא
אלנתן גוטוירט, צילום: אלנתן גוטוירט

הרב בני לאו, שנאם אמש בעצרת לזכרו של יצחק רבין, מבקש סליחה מאלה ששיכנע אותם להגיע לעצרת, אך בכל זאת שמח שהוא עצמו היה שם. כך אמר הבוקר בתכניתו של קלמן ליבסקינד 'עצם העניין' בגלי ישראל.

"אני מאוד מאוד רוצה לבקש סליחה מכל מי שאמרתי לו לבוא בתור קהל, זאת היתה עצרת פוליטית לכל דבר, עצרת צינית שניסתה לחגוג את הואקום של תנועות הנוער שהרימו ידיים". אמר הרב לאו והוסיף שהוא הגיע "בהבטחה של הרצוג ולבני שהבטיחו לי שזה במימון פוליטי אבל לא פוליטי". בהמשך הוא הסביר מדוע בכל זאת הוא שלם עם החלטתו להגיע לעצרת ואף לנאום בה. "אני שמח שהיית שם כי עמדתי על הבמה ודיברתי אל האנשים ולא על האנשים, זאת נקודה בעיני מאוד קריטית, היכולת שלנו לנהל דיאלוג, כציבור דתי שמאמין בשיבת ציון ובתורה, יחד עם אמונה בדמוקרטיה". סיבה נוספת שבגינה הגיע הרב לאו לעצרת, היא רצונו להחזיר, את מנדט ארגון הערב לזכרו של רבין, לידי תנועות הנוער. "4 שנים ארגנו תנועות הנוער את העצרת, אבל הם הרימו ידיים. בוז'י קפץ על המציאה ונוצרה עצרת פוליטית. רציתי להחזיר את הגלגל אחורה ואמרתי להרצוג וללבני שאפו שלקחו את זה על עצמם השנה, אבל שיחזירו את העצרת לתנועות הנוער שיושבות יחד ממש ומארגנות את העצרת. תנועות הנוער העובד, מחנות העולים, בני עקיבא ועזרא, יצרו ערב מעורר השראה של עבודה משותפת. השתלטות הפוליטיקה על העצרת היא חרפה".

הרב לאו טוען שאת עמידתו על הבמה לא יכול להחליף שום מאמר או פוסט בפייסבוק מכיוון ש-"מאמר לא יגיע לרבבות שלא מזדהים עם עולם הערכים שלי. הפסקנו להכיר אחד את השני. היהדות לא שייכת רק לדתיים הדמוקרטיה לא שייכת רק לתל אביבים". לדבריו, הוא התחבט מאוד האם להגיע לכיכר מחשש שישמש כעלה תאנה, "התלבטתי האם להיות שם או לא. הבטיחו לי שזו לא תהיה עצרת פוליטית ונעתי בכיסא באי נוחות עם כל האמירות שם. אני קורא לכולם גם לבנט. תנו לתנועות הנוער תקציב, כדי שלא ירימו ידיים ויארגנו בעצמם את העצרת, כי אתמול היתה תחושה רעה של פוליטיזציה מהימים הכי רעים של מדינת ישראל".