הרב בני לאו: נקמה היא לא הטבע היהודי

הרב בני לאו יוצא נגד דבריו של מזכ"ל בני עקיבא העולמית שקרא לנקמה ואומר "מחנכים ורבנים נדרשים לאחריות. התפרצות בחמת זעם היא דבר מובן, אבל זו לא התנהגות של מבוגר אחראי"

חדשות כיפה חנן גרינווד כיפה 02/07/14 15:26 ד בתמוז התשעד

הרב בני לאו: נקמה היא לא הטבע היהודי
אלנתן גוטוירט, צילום: אלנתן גוטוירט

הרב בני לאו יוצא נגד דבריו של מזכ"ל בני עקיבא העולמית נועם פרל שקרא לנקמה ואמר כי "אומה שלמה ואלפי שנות היסטוריה תובעים נקמה".

“מחנכים ורבנים נדרשים לאחריות בהתבטאויותיהם", אומר הרב לאו. “משפחת פרנקל ביטאה באצילות ובעוצמה את מה שחש כל אדם דתי. יש לנו מדינה, צבא, מערכת ביטחון ותפילה. אנו מתפללים שהקב"ה ינקום באויבנו אבל האם אנחנו רוצים את המידות של השונאים שלנו?”.

הרב לאו ציין כי "אנו מספרים לתלמידים שלנו את דברי גולדה מאיר, שאמרה שהיא לא תסלח לאויבים שלנו שגרמו לנו לגדל דור ועוד דור של לוחמים, אנחנו פונים לקב"ה בקריאה כי אנחנו הופכים להיות אנשים שנלחמים שלא על פי טבענו. נקמה היא נגד הטבע היהודי. אנחנו רוצים לנסך לעצמנו תרבות שכולה רוע? זה זר לכל מה שאנחנו מצייגים".

"אני מבין כשהבן שלי, בן 14 מתפרץ בחמת זעם כשהוא שומע על דברים כאלו, צריך לשוחח איתו ולהסביר לו איך להיפגש עם רוע, אבל לא כך מתנהג מבוגר אחראי. התפרצויות זעם הם לא דבר אחראי", מוסיף הרב לאו. “מחנכים ורבנים נדרשים לאחריות ולקריאה כלפי רשויות החוק. לקרוא לרשויות לא לוותר על פגיעה באזרח היא קריאה מוצדקת אבל בינה לבין קריאה לנקמה יש תהום".

כזכור, מזכ"ל בני עקיבא העולמית, נועם פרל, התייחס בפרופיל הפייסבוק שלו לחטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים בגוש עציון. "3 גופות נערנו נמצאו מושלכות על פני השדה. אומה שלמה ואלפי שנות היסטוריה תובעים נקמה" . לדבריו "ממשלת ישראל מכונסת לישיבת נקמה שאינה ישיבת אבל. בעל הבית השתגע למראה גופות בניו. ממשלה שתהפוך את צבא המחפשים לחיל נוקמים. חיל שלא יעצר בקו 300 ערלות הפלישתים". לסיכום כתב עוד "בדם האויב יכופר הביזיון ולא בדמעותינו!!!".