הרב בני לאו מגן על תושבי עופרה

"התושבים בעפרה לא ראו פנים של אדם התובע את רכושו. התביעה נעשתה בשם בעלים שלא נוכח. התחושה היא שאין כאן מאבק של תביעת רכוש אלא של גירוש מכל מפעל ההתיישבות"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 11/08/16 10:27 ז באב התשעו

הרב בני לאו מגן על תושבי עופרה
יחצ, צילום: יחצ

הרב בני לאו תומך בתושבי עפרה: בסטטוס שהעלה הבוקר לעמוד הפייסבוק שלו כתב כי ניתן לנהל ויכוחים פוליטיים רבים סביב נושא התב"ע ופינוי בתים ביישוב אבל יש להקדים אליהם אמירה ברורה ביותר: "האוכלוסייה שגרה בישובי יהודה ושומרון (ברובה) מחוברת בכל נימי נפשה למדינה. יש ניסיונות לשוות להם מראה של חבורה מנותקת המשחררת עצמה מדופק החיים הישראלי. זה מאד נוח לשרטט תמונה של 'אויב'. המפגש מערער משהו מהסיפור שאנחנו מספרים לעצמנו על ה'אחר'".

היישוב עפרה נמצא במערכה משפטית ובחוסר וודאות מאז בפרואר 2015, עת ניתנה פסיקת בג"ץ כי תשעה בתים ביישוב ייהרסו עד חודש פברואר 2017, זאת לאחר שלטענת בג"ץ נבנו על אדמות פרטיות השייכות לפלסטינים. חלקים מהיישוב עפרה הוסדרו בתב"ע ואושרו על ידי המנהל האזרחי לפני כשנתיים. בעקבות עתירה של פלסטינים שטענו כי חלקים מהקרקעות שהוסדרו הם קרקעות בבעלות פרטית של פלשתינים פסק בג"ץ כי תשעה בתים ביישוב ייהרסו.

הרב בני לאו סיפר כי הגיע לעפרה להעביר שיעור ונכנס לביתם של אחת המשפחות שביתם נידון להריסה. "ישבתי עם ורדית וניר בביתם. אנשים מחוברים בנימי נפשם לחברה בישראל ולאדמתה, מחויבים בעומק לערכי המדינה הדמוקרטית וחולמים על המשך מהלך שיבת ציון. שאלתי את ורדית - אם היה בא אדם, עם שם ופנים ועם מסמכים המוכיחים את בעלותו על הבית כרכוש משפחתו, מה היית עושה? תשובתה המידית והספונטנית הייתה - הייתי אורזת את החפצים ומפנה לו את הנכס שלו. איתי שהשתתף בשיחה התערב ואמר - מן הסתם הוא היה מוכן ואפילו שמח לקבל פיצוי כספי הולם".

"אבל התושבים בעפרה לא ראו פנים של אדם התובע את רכושו" הדגיש הרב בני לאו. "התביעה נעשתה בשם בעלים שלא נוכח. התחושה החזקה שלהם היא שאין כאן מאבק של תביעת רכוש אלא של גירוש מכל מפעל ההתיישבות. בית המשפט העליון קבע את פסיקתו והורה להרוס את הבתים. אנשי עפרה ינהלו עוד מאבק בכל הכלים שברשותם - במגרש המשפטי, הפוליטי והתקשורתי".

"דבר אחד הציבור צריך לדעת. הם לא ישרפו את הבית המשותף שלנו. זה אולי יפעל נגדם, כי התקשורת זקוקה לאש בוערת כדי לעניין את הציבור. מדינת ישראל יקרה להם. הם לכודים באהבת העם, באהבת המדינה ובאהבת הארץ. מערכת הצדק תעשה את שלה אבל אנחנו, אזרחי המדינה, על עמדותינו השונות והמגוונות, צריכים להביט בתושבי המקום בעיניים של אחים המבקשים לשמור ביחד על הבית המשותף, על מדינת ישראל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן