הרב בורשטיין: ההתקפה נגד פוע"ה רק חיזקה אותנו

ראש מכון פוע"ה טוען כי הקמפיין נגד פעילות המכון עוררה בציבור, כמו גם בקרב הקהילה הרפואית, אהדה גדולה לפעילות פוע"ה. "את מקומם של הרופאים שביטלו יתפסו רבים אחרים", הוא אומר

חדשות כיפה אורי פולק 10/01/12 13:39 טו בטבת התשעב

הרב בורשטיין: ההתקפה נגד פוע"ה רק חיזקה אותנו
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

"ההתקפה התקשורתית נגדנו רק הוציאה אותנו מחוזקים. זכינו לגלי חום ואהדה בקרב הקהילה הרפואית והציבור הישראלי, באופן חסר תקדים, שחיממו את לבי והפתיעו אותי מאוד" - כך אומר היום (ג') לכיפה הרב מנחם בורשטיין, ראש מכון פוע"ה, בהתייחס לקמפיין התקשורתי נגד הכנס שמקיים המכון השבוע ובשל העובדה כי משתתפים בו נציגים גברים בלבד.

כפי שדווח בכיפה, כנס הגניקולוגים השנתי של מכון פוע"ה מתקיים מדי שנה תוך השתתפות נציגים גברים בלבד, חרף ביקורות חוזרות ונשנות מארגוני הנשים הדתיות ובראשן "קולך". אלא שהשנה, על רקע הסערה הציבורית סביב סוגיית הדרת הנשים מהמרחב הציבורי בישראל, מרבית הרופאים שהתכוונו להשתתף בכנס - ביטלו את השתתפותם.

ואולם, הרב בורשטיין מסביר כי בעקבות הלחץ הציבורי "פנו אלינו המון רופאים בכירים ומוצלחים שביקשו להופיע בכנס שלנו, במקום הרופאים שביטלו את השתתפותם בכנס". לדבריו, "המשתתפים החדשים בכנס לא נופלים מאלו שנכנעו ללחץ וביטלו את הגעתם. כל אחד מהם עומד ברמה גבוהה, כזו שהייתי מזמין אותו מראש להרצאה".

נוכח המתקפה התקשורתית נגד המכון, הרב בורשטיין אל מתקפל ולא משנה את עמדתו ההלכתית. "מזה 12 שנה שאנו פועלים, ובשנים האחרונות אנו מקיימים את הכנסים הללו לציבור החרדי, בהשתתפות גברים בלבד. אנחנו עושים זאת מתוקף עמדתו של הרב מרדכי אליהו, שקבע כי בכנסים המוניים לקהל מעורב, ישתתפו נציגים גברים בלבד. עם זאת, קיימנו ונמשיך לקיים כנסים מעורבים בישיבה בלבד, לקהל מצומצם, בהם ירצו גם נשים", מציין הרב בורשטיין.

האהדה לה זוכה מכון פוע"ה בשבוע האחרון, לטענת הרב בורשטיין, הפתיעה אותו "נוכח המקום המרכזי שהמכון תופס בקרב הציבור והקהילה הרפואית בישראל. אמנם הערכתי אך הופתעתי. לא ידעתי שזה המקום שלנו".

"הקמפיין התקשורתי הצליח להשכיח מהציבור את העובדה שאנחנו חוללנו שינוי אדיר בציבור החרדי, באמצעות הכנסים הללו, שנמשיך לקיים אותם ולהעביר באמצעותם מסרים הלכתיים לציבור. אסור לוותר על הציבור הזה", מסביר הרב בורשטיין. "טוב שהנושא הזה התלבן, שהדברים עלו לסדר היום. עכשיו הציבור מבין את העניין ההלכתי, מה מותר ומה אסור, כמו שקרה עם 'שירת נשים'. בזכות כל המהומה, הציבור הכללי יכול להבין בעצם מה מותר או אסור הלכתית", הוא מסכם.