הרב אריאל: כבר דאגתם לעניים שאתם ממהרים לדאוג לבעלי החיים?

הרב יעקב אריאל מתנגד לחוק המבקש לאסור ייבוא כבד אווז מחו"ל, כדי להגן על בעלי החיים. "תדאגו לבני אדם", אומר רבה של רמת גן, "צריך להיות סדר עדיפויות - קודם כל לדאוג לצמצום הפערים החברתיים"

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 08/07/13 18:15 א באב התשעג

הרב אריאל: כבר דאגתם לעניים שאתם ממהרים לדאוג לבעלי החיים?
יחצ, צילום: יחצ

הרב יעקב אריאל מתנגד לחוק החדש של ח“כ דב ליפמן (”יש עתיד“), המבקש לאסור ייבוא כבד אווז מפוטם מחו“ל. הצעת החוק עברה בוועדת השרים לענייני חקיקה בשבוע שעבר וביום רביעי הקרוב היא צפויה להגיע להצבעה בקריאה טרומית בכנסת.

ואולם, הרב אריאל, רבה של רמת גן ונשיא ארגון הרבנים ”צהר“, מביע התנגדות לחוק החדש. ”לבני אדם אתם לא דואגים ולאווזים דואגים?! את פערי השכר במשק פתרתם? לחם לרעבים ננתם?", תהה הרב אריאל בכנס ”בכל לבבך“ שהתקיים בסוף השבוע שעבר.

המציג הינו אווז, (צילום: shutterstock)

הרב אריאל הסביר כי בעבר נחקק חוק האוסר פיטום אווזים בישראל ויזמים ישראלים הקימו מפעל פיטום אווזים בהונגריה וייבואו לארץ וכך עקפו את החוק. ”חבר כנסת שאל אותי מבחינת האם החוק ראוי מבחינה הלכתית. השבתי שכן, אבל שאלתי: האם אתם מחוקקים איסור ייבוא אלכוהול ארצה? לא. מי ששותה אלכוהול הכבד שלו נהרס מעבר לסכנות האחרות. לכבד של בני אדם לא דאגתם לכבד של האווזים דאגתם?! אמרתי לו שאם תאסרו ייבוא אלכוהול אתמוך בחוק“.

רבה של רמת גן הוסיף ואמר כי ”אלכוהול אינו ראוי בקרב יהודים. ידוע גויים הם שיכורים ואילו יהודיים שותים רק בקידוש הבדלה או התוועדות ומזה לא נהיים אלכוהוליסטיים".

”תדאגו לבני אדם“, קרא הרב אריאל, ”את בעיית המשכורת כבר פתרתם? העשירים מרוויחם פי מאתיים מאנשים פשוטים וזהו אחד הפערים העמוקים בעולם. בושה וחרפה לעם ישראל שפערי המשכורות הם כאלה. מנהל בנק מרוויח מיליון והעובד מקבל ארבעת אלפים. אז מה אתם מתעסקים עם כבד אווז? הרב קוק חשש מאיש עובד ה' ועושה מצוות ומרחם על בעלי חיים ומעודף בעלי חיים שוכח שיש בני אדם".

עוד הוא הוסיף וציין כי "הנאצים אסרו את השחיטה היהודית, הם היו הומניסטים. לשחוט ילדים זה הומני לשחוט תרנגולות לא הומני?". לדבריו, ”אחרי השואה הבנו שלא קיים כזה דבר הומניזם. ההומנזים המערבי פועל רק מתוך הישרדות, מתוך דאגה לעצמו וכך האנושי הופך לחייתי. מי יותר הומניסטי מאשר הגרמנים? מפותחים תרבותיים הומניסטים. פאר האמנות במאה ה19- האירופאית. בלי שאדם מכיר במקור הנשמה שלו ולא סתם רגש אנושי אלא שה' נתן לו ועושה מכוח המצווה שאינה בא לשלול את הרגש חלילה אלא להיפך, באה להגביר את הרגש. להפוך את האדם לעובד ה' ולא עובד עצמו".

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן