הרב אריאל בראלי: "המסתננים מאיימים על הצביון היהודי של המדינה"

הרב בראלי, מרבני פורום 'חותם' התייחס להפגנות המסתננים השבוע ואמר "אלפי מסתננים מבקשים לשנות את אופייה של המדינה. חובה לעמוד כנגד ולהראות להם כי אנו בעלי הבית בארץ ישראל"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 09/01/14 17:54 ח בשבט התשעד

הרב אריאל בראלי: "המסתננים מאיימים על הצביון היהודי של המדינה"
יחצ, צילום: יחצ

הרב אריאל בראלי, ראש מכון משפט לעם מבית פורום "חותם" המאגד את מכוני התורה המובילים, מתייחס היום להפגנת המסתננים ומהגרי העבודה מול הממשלה, שמלווים בארגוני שמאל אשר מממנים את פעילותם.

בתשובה לשאלה האם צריך לתת למהגרים מעמד חוקי מדגיש בראלי כי: "סוגיה זו מורכבת מכיוון שהיהדות הציבה את נושא כבוד האדם במרכז וגם לעובדי עבודה זרה גמורים יש צורך לעזור מפני דרכי שלום. אך כאן צריך לעשות הפרדה מאוד ברורה בין הפרט לכלל", מבהיר הרב מרבני פורום "חותם", שהוציא לפני שלושה שבועות ניר עמדה המאפשר על פי ההלכה לכלוא את המסתננים במתקן הכליאה.

"כאשר אדם פרטי נתקל בקושי או מצוקה, מפרנסים אותו גם מקופת העניים של העיר המשמשת את עניי ישראל. אך כאן מדובר על כמויות כל כך גדולות של אנשים, שלא שייכים למרקם שלנו ומאיימים על הצביון שלנו", אומר הרב בראלי ומציין, כי בעיר מגוריו שדרות פתחו המסתננים כנסייה והדבר גרם לעימות עם תושבי העיר שהתנגדו לכך בתקיפות. "בשכונות דרום תל אביב המצב קשה עוד יותר. שם זה לא רק כנסיות אלא הרבה יותר גרוע - אי אפשר להסתובב. הייתי שם בשבת האחרונה וזה עולם אחר, מדינה בתוך מדינה", מספר הרב בראלי. הרב באלי מבהיר, כי מבחינה הלכתית על הממשלה והכנסת להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותם כדי לשמור על הצביון היהודי בארץ, "משמעות הדבר שאפשר לכלוא אותם או לגרש אותם. כפי שהתורה מצווה לצאת למלחמה על צביון הארץ צריכים לנהוג כך גם פה".

הרב בראלי מוסיף כי: "כיום בשל המצב שכל התקשורת העולמית מחפשת אותנו בנרות, יש עניין להוציא את המסתננים בצורה חלקה ואף לתת להם מענק עידוד על מנת שילכו מכאן. אין מקומם בישראל כקבוצה". עוד מציין הרב בראלי כי: "הדבר החמור שקרה לנתניהו בקשר למסתננים הוא מערכת המשפט, שעוקרת כל ניסיון של הממשלה לעמוד בתקיפות כנגד המסתננים. אם בג"צ טוען שמתקני הכליאה פסולים, הרי שיש פה כשל מסוים, שכן ברור שהדבר הראשון שעושים עם שוהה בלתי חוקי הוא לבודד אותו. בג"צ פוגע במדינה ובממשלה". לסיום מדגיש הרב כי: "גם נתניהו לא עושה די. הוא לא רוצה להצטייר כמי שנלחם בהם ולא שמענו ממנו דבר בנושא במישור הפרקטי".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן