הרב אמסלם: הפוליטיקאים החרדים ניצחו את המדינה

הרב חיים אמסלם קורא להקים רשת בתי דין עצמאיים לגיור בעקבות פרסום טיוטת דרישותיהם של יהדות התורה, בכללם גם ביטול החלטת הממשלה בנושא הגיור

חדשות כיפה הרב חיים אמסלם 28/04/15 15:11 ט באייר התשעה

הרב אמסלם: הפוליטיקאים החרדים ניצחו את המדינה
פרטי, צילום: פרטי

כל הניסיונות לפתור את סוגיית הגיור דרך הכנסת בחקיקה או אפילו בהחלטת ממשלה "הצעת מחליטים" ואפילו שדופה וגרומה כשלו. הפוליטיקאים החרדים ניצחו את המדינה ואת הבאים להתגייר. הרבנות הראשית מזמן הלכה בשבי אצל אלה שפסיקותיהם של גאוני ישראל וכגון הרב בן ציון חי עוזיאל רבה הראשי של ארץ ישראל וחבריו אינם נחשבים בעיניהם כקליפת השום.

בזמנינו כאן בארץ ישראל מניעת ההתבוללות היא רק דרך גיור על פי ההלכה לפי מסורת הפסיקה שהיתה נהוגה, והושכחה. אולי סוף סוף ימצאו עתה גורמים רבניים בעלי אומץ והשפעה שישבו עד עתה על הגדר, את הכוח הנפשי ותעצומות הנפש להחליט על הקמת רשת בתי דין לגיור עצמאיים שיפעלו על פי ההלכה ולא על פי הפוליטיקה.

הרבנות לא תכיר בגיורים עצמאיים? לא נורא. עם ישראל יכיר בהם. ואף הציבור הדתי, אם רק נשכיל ללמד אותם שיש ויש דבר כזה גיור על פי ההלכה למרות שאינו מוכר על ידי הרבנות.

זהו חוב קדוש כלפי אלה שחפצים להצטרף לעם היהודי בלב ונפש והם בעצמם מ"זרע ישראל", הרחקתם היא עוון ופשע הגובל באכזריות.

גיור כזה שנעשה בידי ג' ת"ח על פי הכללים במילה (באיש) ובטבילה ובקבלת מצוות כנה (באיש ובאשה), הינו גיור תקף על פי הדין, גם אם לא נעשה בידי המנגנונים של הרבנות הראשית ואמות מדותיה. גיור כזה הוא גיור בר תוקף שאין שום כוח בעולם שיכול לבטלו המבטלו, חטאו חמור, והוא מגלה פנים בתורה שלא כהלכה.

מה לעשות ולצערינו הגענו למצב שצריכים לראות קודם כל את כבוד שמים. ו"במקום שיש חילול השם אין חולקים כבוד" .