הרב אלי סדן: לא נכנע לדיקטטורה. הרב יגאל לא יתפטר

במכינה בעלי לא נבהלים מהאיומים של שר הביטחון. בשיעור שהעביר הרב אלי סדן לבוגרים אמר: "הרב יגאל ישאר". הרב סדן התייחס גם לשירות כמג"ד על גדוד מעורב

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/03/17 14:01 יח באדר התשעז

הרב אלי סדן: לא נכנע לדיקטטורה. הרב יגאל לא יתפטר
פלאש 90, צילום: פלאש 90

ראש המכינה הקדם צבאית "בני דוד" בעלי, הרב אלי סדן, הבהיר למשרד הביטחון שהרב יגאל לוינשטיין, שותפו בהנהגת המכינה, יישאר בתפקידו ולא יתפטר. בשיחה עם תלמידיו במכינה, שפורסמה באתר 'מאקו' סיפר הרב סדן כי אין בכוונתו להיענות לדרישת שר הביטחון אביגדור ליברמן וכי הוא מגבה אותו ואמר: "לא נכנע לדיקטטורה הזו"

הרב סדן סיפר לתלמידים כי ממשרד הביטחון ביקשו לברר מה תגובת המכינה ומה הייתה תשובתו: "התקשרו אליי ממשרד הביטחון ואמרו שהמכינה צריכה להחזיר תשובה לגבי הרב יגאל עד מחר בבוקר. עניתי שאין צורך לחכות עד מחר, הרב יגאל יישאר".

בשיחה התייחס הרב פעם נוספת לשירות בגדודים המעורבים בצה"ל: "אסור לשרת בגדודים המעורבים, לא חייל, לא מ"כ ולא מג"ד. החבר'ה שלנו צריכים להיות אמיצים ולא להסכים להשתתף בדברים האלה". ורמז בעקיפין על דעתו על מג"ד הגדוד המעורב החדש, סא"ל ניר דופט, בוגר עלי שקיבל על עצמו את התפקיד.

עוד אמר הרב סדן: "אנחנו לא במלחמה הזאת, לא ניתן לפוליטיקאים לעשות סיבוב על הגב שלנו. נאמרים בישראל דברים הרבה יותר חמורים מכל מיני גורמים, ובמסגרת הדמוקרטיה חופש הביטוי זה אחד הערכים העליונים. הניסיון לפטר את הרב יגאל אין בו שום דבר שיעשה סדר במדינה, אלא רק ניסיון להישגים פוליטיים. לא ניטול בזה חלק".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן