הרב אלון לא ילך לכלא: "אחליט אם לערער אחרי שאתייעץ בדעת תורה"

בית משפט השלום בירושלים הטיל על הרב מוטי אלון שישה חודשי עבודות שירות, מאסר על תנאי של 15 חודשים ופיצוי כספי בגובה של 10,000 שקלים למתלונן נגדו. כל הפרטים

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 18/12/13 10:19 טו בטבת התשעד

הרב אלון לא ילך לכלא: "אחליט אם לערער אחרי שאתייעץ בדעת תורה"
אהרן והב - סוכנות הידיעות חדשות 24, צילום: אהרן והב - סוכנות הידיעות חדשות 24

שישה חודשים של עבודות שירות נגזרו היום (ד‘) על הרב מוטי אלון, שהורשע בחודש אוגוסט האחרון בשתי עבירות של ביצוע מעשים מגונים בכוח בתלמידו לשעבר.

בית משפט השלום בירושלים הטיל עליו בנוסף גם 15 חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים, במקרה של עבירה דומה. בנוסף יפצה הרב אלון את המתלונן בסכום של 10,000 שקלים. הרב מוטי אלון צפוי לערער על הרשעתו לבית המשפט המחוזי בירושלים.

עו“ד אשר אוחיון, פרקליטו של הרב אלון, אמר היום לאחר מתן גזר הדין: ”שמענו גזר דין מתון, מדובר בעונש מתון אבל בנחמה לא רבה. זו נחמה קטנה. יש לנו אכזבה עמוקה מהכרעת הדין. הכרעת הדין עברה ביקורת משפטית עמוקה של משפטנים בכירים וחוות הדעת הייתה חד משמעית - ראוי שהכרעת הדין תעבור ביקורת שיפוטית כי בטעות יסודה. יש בה טעויות רבות“.

עו“ד אוחיון סיפר כי חוות הדעת המשפטית הועברה לרב אלון והוא יכריע אם לערער, גם לאחר התייעצות עם דעת תורה. ”יש לנו סיכויי ערעור גבוהים מאוד וכך הבנתי מרוב המשפטנים“, אמר אוחיון.

הרב מוטי אלון הודה לעורך דינו ואמר לאחר גזר הדין: ”אפעל בעזרת השם אך ורק על פי דעת תורה. את עצם העונש אני מקבל בשמחה, אני בעבודות שירות כבר ארבעים שנה ואשמח לעשות אותם עד 120. לעצם ההכרעה והמשפט, הדברים נאמרו - כל ההרשעה בטעות יסודה. העלילה היא עלילה שקרית. המהלך כולו הוא עגום. לי, טוב. רק התחשלתי וגדלתי מהמשפט הזה. אני חושב שבעזרת השם גם למשפחתי טוב. לכולנו טוב, אבל אנחנו צריכים לתת את הדעת - איך דברים מתנהלים, מה השפיע ואיך השפיע ואיך פועלים כאן דברים. אני מודה לקב“ה בשמחה, אני חושב טוב ויודע שיהיה טוב“.

עו“ד שגיא אופיר, נציג פרקליטות המדינה ממחוז ירושלים, אמר לאחר גזר הדין: ”חשבנו וטענו שצריך להיות מאסר בפועל, אבל אנחנו לא מקלים ראש בעבודות שירות בנסיבות העניין. אנחנו מקווים שהעונש הזה יהווה מסר מרתיע ומסר מחזק לנפגעים פוטנציאליים אחרים“.

הכרעת הדין: הרשעה

אתמול פרסם בית המשפט את הערכת הדין המלאה בעניינו של הרב אלון. בהחלטת השופטת שדנה בעניינו, חגית מאק-קלמנוביץ, נטען כי "התיאורים שמסר המתלונן חורגים מעבר לחיבוק ונשיקות גרידא, והנאשם חולק על חלק מהתיאורים... אך הנאשם לא נתן הסבר מתקבל על הדעת לשאלת המניע למתלוננים ולעדים“.

השופטת קבעה בהכרעת הדין כי היא מקבלת את עדויות העדים ודחתה את טענותיו של הרב אלון בדבר ”מניפולציה“ מצד העדים, שלכאורה קשרו ביניהם קשר כדי להעליל נגדו עלילת שווא. השופטת קבעה כי טענה זו ”אינה מתקבלת על הדעת כלל ועיקר“. בסיכום הכרעת הדין קבעה השופטת כי היא שוכנעה ”מעבר לספק סביר באשמתו של הנאשם ואני מרשיעה אותו במיוחס לו בכתב האישום“.

עם זאת, בית המשפט בחר לבסוף לשלא להטיל מאסר בפועל על הרב אלון, כפי שדרשו בפרקליטות, ככל הנראה בשל הנזק הציבורי שנגרם לו מאז פיצוץ הפרשה על ידי פורום ”תקנה“. בהכרעת הדין ציינה השופטת ”אין ספק שעצם התנהלות ההליכים והרשעתו של הנאשם מהווים פגיעה חמורה ומורידים את הנאשם מאיגרא רמה לבירא עמיקתא. פגיעה חמורה וקשה נגרמת גם לבני משפחתו“.