הרב אבינר על סערת הכותל: הכל קומבינות של פוליטיקאים בשביל לקבל את המיליונים של הרפורמים

נושא הרחבה לרפורמים מסעיר את הרב שלמה אבינר שטוען כי יש להתנגד לכך בכל תוקף "אני מאחל לרפורמים שיהיו בריאים ויחזרו בתשובה, אך שלא יגעו בידיים הטמאות שלהם בכותל"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 07/03/16 16:43 כז באדר א'

הרב אבינר על סערת הכותל: הכל קומבינות של פוליטיקאים בשביל לקבל את המיליונים של הרפורמים
הרב שלמה אבינר, צילום: הרב שלמה אבינר

"הכותל לא ניתן לחלוקה כמו שלא נחלק את ירושלים ולא נחלק את הצבא ולא נעשה שתי צבאות ולא נעשה שתי מדינות וכן הלאה", אומר ל'כיפה', הרב שלמה אבינר, בתגובה לפולמוס סביב מתן שטח בכותל הדרומי לרפורמים.

"הכותל זה ציפור נפשה של האומה זה הלב של האומה זה קודש הקודשים של כל האומה גם של הדתיים וגם של החילוניים וגם של המסורתיים", אומר הרב אבינר ומוסיף, "אנשים מכל הסוגים באים לכותל, אני רואה שהם באים כי הם רוצים מקום קדוש. אמנם לא כולנו קדושים, אך בשביל זה הם באים. מי שרוצה מקום לא קדוש לא צריך לבוא לכותל. כך התנהל כל הדורות ולא נשנה את זה עכשיו", אומר הרב אבינר נחרצות.

לשאלה האם לא עדיף לתת לרפורמים שטח קטן בתור הרע במיעוטו משיב הרב אבינר כי מבחינתו לא מדובר ברע במיעוטו אלא ברע מעיקרו, "לא יהיה שום שינוי, ההחלטה של הממשלה למסור חלק היא החלטה בלתי חוקית ולכן היא חזרה בה. אמנם הממשלה מחליטה בשבילנו כל דבר, חוץ מדבר שהחוק מוסר את ההחלטה הזו לרשות אחרת ופה החוק מציין שאי אפשר לעשות שום דבר בלי להתייעץ עם הרבנים הראשיים. לא התייעצות נימוסית אלא התייעצות שצריך לשקול את דעתם בצורה רצינית ולברר אותה עד תום ופה הממשלה החליטה בלי לשאול את הרבנות הראשית".

"לא יעזור לה לעשות לזה טיפול קוסמטי, הכל קומבינות של פוליטיקאים בשביל לקבל את המיליונים של הרפורמים ואת המשקל הפוליטי שלהם בארה"ב. לא מוכרים את הכותל בשביל כסף ותועלת פוליטית", תוקף הרב אבינר.

הוא מציין, כי זו לא הפעם הראשונה שיש לחצים כאלה ועד עתה הרבנים לא נכנעו ללחצים. "גם על הרב קוק היה עליו לחץ עצום שהערבים איימו בפוגרומים אם לא יקבלו את הכותל, אך הרב קוק לא נכנע. כשנכנעים זה גורר עוד לחץ ועוד לחץ".

הרב אבינר אומר כי אין להתרגש מהפניה הצפויה של הרפורמים לבג"ץ "שילכו לבג"צ ואז מה יקרה? אם בג"צ יאמר שיהיה מותר לרפורמים לעשות את ההצגות שלהם בכותל, יבוא עם ישראל בעשרות ומאות אלפים, חרדים דתיים ומסורתיים ולא יתנו להם ואז המשטרה תאסור את הופעתם בנימוק הידוע של שלום הציבור. לא צריך לפחד", אומר הרב בתקיפות.

"הרפורמים הרסו את כל יהדות גרמניה. התבוללו והשתמדו, אחר כך הם עברו לאמריקה והרסו את יהדות אמריקה ועכשיו הם רוצים לבוא לפה ולהרוס. הם ניבאו כל מיני נבואות שארץ ישראל תמחק וכשלו, הם ניבאו שהשפה העברית והתורה יעלמו וטעו, הם נביאי שקר והם יקבעו מה יקרה בכותל?", תוקף הרב אבינר.

הוא מתייחס גם למתווה החדש שהוצע, "דיברו לתת את השליטה בשטח הזה לסוכנות היהודית, זה להכניס את הרפורמים בדרך האחורית. הסוכנות שפוטה של הרפורמים בגלל הכסף שהם מקבלים מהם. אני מאחל לרפורמים שיהיו בריאים ויחזרו בתשובה, אך שלא יגעו בידיים הטמאות שלהם בכותל", מסיים הרב אבינר.