הרב אבינר: האשמת החטיפה בחוקים אנטי דתיים נגועה באיסור הונאת דברים

על רקע דבריו של הרב ליאור, שטען שחטיפת הנערים הינה בשל שטף החוקים האנטי דתיים, מתייחס הרב אבינר לנושא. לדבריו "עדיף לומר איננו יודעים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 22/06/14 09:48 כד בסיון התשעד

הרב אבינר: האשמת החטיפה בחוקים אנטי דתיים נגועה באיסור הונאת דברים
Arielhorowitz, צילום: Arielhorowitz

על רקע דבריו של הרב דב ליאור אשר טען שחטיפת שלושת הנערים בגוש עציון נעשתה בין היתר בשל חקיקת חוקים אנטי דתיים, ואנשי עיתון יתד נאמן, שטענו שהחטיפה נעשתה בשל חוק גיוס החרדים מתייחס הרב שלמה אבינר לנושא. לדבריו "עקב הכאב הגדול על שלושת הנערים התמימים שנחטפו, מתעוררת באומה גם תחושה להבין למה זה קרה לנו. הרצון לדעת הוא דבר ישר וטוב, אבל יחד עם זה צריך קצת ענווה וקצת שכל כדי להכיר שאיננו יודעים הכל. אלו אומרים שזה בגלל גיוס תלמידי ישיבה, ואלו אומרים שזה בגלל חקיקה האנטי-דתית, אבל עדיף לומר: איננו יודעים”.

"יש גם להיזהר, כי האשמה מסוג זה יתכן שיהיה בה משום איסור הונאת דברים”, הוא אומר ומביא סימוכין הלכתיים: "'אם היו יסורין באין עליו, אם היו חלאים באין עליו, או שהיה מקבר את בניו, אל יאמר לו כדרך שאמרו לו חביריו לאיוב (ד ו): 'הלא יראתך כסלתך תקותך ותם דרכיך זכר נא מי הוא נקי אבד' (בבא מציעא נח ב). ויש להוסיף שיש ראשונים על הסוגיא שכתבו שהבעיה היא לא רק הצער לזולת אלא גם היוהרה לדעת את דרכי ד'”.

"זה נכון שעל כל צרה שבאה עלינו, אבל במה הדברים אמורים? שכל אחד יתעורר תשובה בעבירות שלו או כל ציבור יתעורר בתשובה בעבירות שלו, ולא שכל אחד יתחיל לחטט בעוונות של הזולת ולהאשים אותו. כידוע נוסח הווידוי הוא: אשמנו בגדנו גזלנו ולא אשמת בגדת גזלת או הוא אשם הוא בגד הוא גזל", הוא מבהיר ומוסיף: "אמנם כאשר יש לנו צרות רבונו של עולם מדבר אלינו, אבל כדי להבין מה הוא מדבר אלינו יש צורך בנבואה או לפחות ברוח הקודש בדרגת האר"י ז"ל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן