הרבצ"ר הצהיר אמונים בבית הנשיא

נשיא המדינה ריבלין בירך את תא"ל הרב אייל קרים ואמר כי הוא שמח שבתקופה כה מתוחה בין צה"ל לציונות הדתית, "הוא זה העומד לצדו של הרמטכ"ל כפקוד, יועץ ורב"

חדשות כיפה משה ויסטוך 19/02/17 13:45 כג בשבט התשעז

הרבצ"ר הצהיר אמונים בבית הנשיא
עמוס בן גרשון. לעמ, צילום: עמוס בן גרשון. לעמ

הרב הצבאי הראשי החדש, תא"ל הרב אייל קרים, הגיע הבוקר (א') לבית נשיא המדינה והצהיר אמונים לצה"ל ולמדינת ישראל.

לאחר הטקס, שהיה בנוכחות בכירים ברבנות הראשית לישראל, בירך הנשיא ראובן ריבלין את הרבצ"ר ואמר כי "יש דברים שנולדים איתם, למשל תאריך הלידה. אתה הרב קרים נולדת בתאריך מיוחד, ביום ז' באדר שעל פי המסורת הוא יום לידתו ויום פטירתו של משה רבינו, העניו שבאדם".

בהמשך אמר הנשיא ש-"משה שחיבר תורה ומנהיגות, חכמה וגדולה, שמים וארץ. אתה עומד כאן היום ולפניך משימת חיים - לחבר. לחבר בין תורה וצבא, בין בתי המדרש לבסיסי אימונים. לחבר בין הרצון של צה"ל ושל רבים בחברה הישראלית לשלב כמה שיותר קהלים בצורה ראויה בצה"ל, לבין הזכות של החיילים בני הציבור הדתי והחרדי וחובתנו לסייע להם - לשמור על אורחות חייהם".

לדבריו, "מלאכת החיבור שלך לא פחות מורכבת מזו של משה רבינו ולמשה הרי לא היו מעליו רמטכ"ל וממשלה ורבנים ראשיים וראשי ישיבות ויועצים וגם לא הייתה לו תקשורת שממתינה להאיר בזרקורים כל תהום ואבן נגף. מצד שני, למשה גם לא היה רמטכ"ל שיעמוד לצידו ולא רבנים ראשיים לעת צרה וקושי, ולא ראשי ישיבות ויועצים שניתן להיוועץ בהם, וגם לא תקשורת שדרכה ניתן גם להעביר מסרים של שיח אמיתי ורצון להקשיב לכל חייל וחיילת. לך יש את כל הכלים החשובים האלה".

נשיא המדינה גם התייחס למתיחות שצפה בתקופה האחרונה בין צה"ל ציונות הדתית וציין שהוא שמח שמי שנבחר לגשר על המחלוקות הוא הרב קרים. "בשנה האחרונה", אמר ריבלין, "רבו המשברים והגלים ביחסים שבין צה"ל לראשי הציבור התורני. צה"ל אינו יכול להרשות לעצמו כי האנרגיות של מפקדיו יופנו לזירות כאלו. ביטחון ישראל לא מאפשר זאת. שכנינו ומבקשי רעתנו לא יאפשרו זאת ואני שמח שהרמטכ"ל פועל בנושא ואני שמח, הרב אייל, שאתה הוא זה העומד לצדו כפקוד, יועץ ורב".

תא"ל הרב קרים, שבהצהרתו הצטרף כחבר מועצת הרבנות הראשית, הודה לנשיא על דבריו ואמר כי "השמיעה אינה רק זכות אלא חובה. בישראל קיים חופש דיבור הבעיה היא שרק מעטים מוכנים לשמוע ולהקשיב. עם היכנסי כחבר במועצת הרבנות הראשית בישראל אני רוצה לאחל לכולנו שנשכיל ונדע לא רק לדבר אלא גם להאזין, להקשיב, להבין ולהשכיל כדי שנוכל לתקן את הטעון תיקון".