הרבנים הראשיים זועמים על ועדת הפנים

מחר ייערך סיור עם נציגי התנועות הרפורמיות והקונסרבטיביות בכותל. הרבנים הראשיים הוזמנו אך שלחו מכתב נוקב למנכ"ל הרבנות הראשית בנושא

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 07/11/16 12:44 ו בחשון התשעז

הרבנים הראשיים זועמים על ועדת הפנים
הדס פרוש/פלאש 90, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת, עומדת לערוך מחר בבוקר סיור בכותל המערבי במטרה לבחון את נושא הסדרי התפילה במקום ואת יישום מתווה הכותל. "הפרובוקציות בכותל המערבי מאיימות לפגוע שוב ושוב באחדות שלנו, במסורת ישראל ובסמלה המובהק - הכותל המערבי" נכתב בהודעה שהוציאה ועדת הפנים והגנת הסביבה בראשות ח"כ דוד אמסלם.

אל הסיור הוזמנו נציגות ארגון נשות הכותל, נציגי התנועה הרפורמית, התנועה המסורתית והתנועה הקונסרבטיבית, המרכז הרפורמי לדת ומדינה, נציגות ארגון קולך, המשרד לשירותי דת, הרבנות הראשית, הקרן למורשת הכותל, משרד המשפטים, משרד היועץ המשפטי לממשלה, המשרד לבטחון פנים, עיריית ירושלים, הארגונים החברתיים בכנסת, עטרת כהנים, המשרד לירושלים והמורשת ועוד.

לשכת הרבנים הראשיים, שלחה הבוקר מכתב נוקב למשה דגן, מנכ"ל הרבנות הראשית בעניין הסיור המתוכנן. במכתב טוענים הרבנים הראשיים כי על ועדת הפנים היה לזמן אותם בצורה אישית ופרטנית להביע את עמדתם בנושא. הזמנה כללית לרבנות הראשית, יחד עם נציגי התנועות הרפורמיות והקונסרבטיביות, כולל נציגות ארגון נשות הכותל, לא התקבלה בעין יפה ברבנות.

"מאחר ומדובר בנושא הכותל המערבי והשמירה על קדושתו, ומאחר ונושא זה הוא בדרגת חשיבות ורגישות עליונה, מן הראוי שהרבנים הראשיים ישמיעו את דעתם באופן אישי בפני ועדת הפנים של הכנסת ולא באמצעות שליחים" כתבו הרבנים הראשיים. "נציין, כי כבוד הרבנים הראשיים לישראל כבר קיימו בעבר סיורים בכל מתחם הכותל המערבי וגיבשו בהתאם לכך את עמדתם בנושא".

"הרבנים הראשיים לישראל ישמחו להשמיע את עמדתם בנושא הכותל בפני חברי ועדת הפנים של הכנסת, ועל כן נבקש לתאם את הזמנתם לישיבה מיוחדת בנושא בחדר ישיבות מועצת הרבנות הראשית לישראל".

חבר הכנסת מטעם יהדות התורה וחבר בועדת הפנים, יעקב אשר, הודיע כי יחרים את הסיור בשם השתתפות התנועות הקונסרבטיביות והרפורמיות.