הקרב על תיק החינוך: ציפי חוטובלי או הבית היהודי?

בעוד מפת התיקים שיחולקו למפלגות השונות מתחיל להיחשף, על תיק החינוך ניטש קרב, כשבבית היהודי מעוניינים בתיק, וכך גם ציפי חוטובלי, שמאמינה שהתיק צריך להישאר בליכוד, ובידיים שלה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 25/03/15 14:34 ה בניסן התשעה

הקרב על תיק החינוך: ציפי חוטובלי או הבית היהודי?
DMY, ויקיפדיה העברית , -cc-by, צילום: DMY, ויקיפדיה העברית , -cc-by

המשא ומתן הקואליציוני יתחיל באופן רשמי רק היום בערב, כשנשיא המדינה ראובן ריבלין יקבל את תוצאות האמת מיו"ר ועדת הבחירות השופט סלים ג'ובראן ויקבע כי בנימין נתניהו הוא שיקים את הממשלה הבאה, אך בפועל המשא ומתן נמצא כבר בעיצומו, כשנתניהו עורך פגישות עם ראשי הסיעות השונות וסוגר עמם עסקאות.

היום נפגש נתניהו עם ראשי סיעת יהדות התורה, וקבע כי באופן עקרוני הם יקבלו את תיק הבריאות לליצמן, ואת ראשות וועדת הכספים לגפני. מדובר במכה מסוימת לבית היהודי, שהחזיקו בוועדה בקדנציה הקודמת, ובמכה קשה למשה כחלון שמעוניין אף הוא בוועדת הכספים. יחד עם זאת, יש לציין כי מדובר בהחלטה עקרונית, אך ככזו שיכולה להשתנות.

אתמול פורסם כי יו"ר הבית היהודי מעוניין בתיק הביטחון לצד תיק החינוך ותיק הדתות, אך ההערכות הן שבנט לא מעוניין בתיק הביטחון, ומצהיר על כוונתו רק על מנת שיוכל לקבל לאחר מכן את תיק החוץ. הבוקר (ד') אמר הרב יצחק לוי, שר החינוך ויו"ר המפד"ל לשעבר, כי תיק החוץ הינו תיק ריק מתוכן, וכי על הבית היהודי לדרוש את תיק החינוך.

אך האם תיק החינוך נמצא בידיו של בנט? כלל לא בטוח. על התיק נאבקת גם סגנית השר ציפי חוטובלי, שמעוניינת בתיק לעצמה, כך שגם על התיק הזה יתכן מאוד שתהיה מלחמה.

במספר התבטאויות בתקופה האחרונה, בין היתר ב'כיפה' הבהירה חוטובלי כי היא מצפה לקבל את תיק החינוך לידיה, וכי פעילותה בזמן הבחירות צריכה להיות מתוגמלת על ידי נתניהו בכך שהיא תהיה שרת החינוך הבאה. "מערכת החינוך חייבת לחבר את התלמידים לזהות היהודית שלהם ולהכשירם חיים", אמרה לאחרונה, וב'כיפה' אמרה כי "החלום שלי הוא להיות שרת החינוך".

בשבועות הבאים ידונו ראש הממשלה וראשי המפלגות במפת התיקים כפי שתהיה בממשלה הקרובה. עד ה-7 במאי, ל"ג בעומר, יצטרך נתניהו לגבת קואליציה ולהרכיב את הממשלה, כשכבר בשבוע הבא יושבעו חברי הכנסת החדשים לתפקיד.