הקרב על מיתוס 'כח צביקה' נמשך

בתו של יעקב הרשקוביץ, שהיה חלק מ'כוח צביקה', יוצאת להגנת צביקה גרינגולד ואביה: "אבא שלי היה שם ויודע להגיד לי, גם אחרי 43 שנה, שהטנק שהוא נהג בו עצר את הסורים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 30/10/16 15:16 כח בתשרי התשעז

הקרב על מיתוס 'כח צביקה' נמשך
דובר צהל, צילום: דובר צהל

צביקה גרינגולד, שנדרש להגן היום על אמיתות סיפור קרבות 'כח צביקה' ,במלחמת יום הכיפורים, מקבל חיזוק מכיוון בתו של מי שהיה בחלק מהזמן נהג הטנק שלו.

היום תקפה יעל הרשקוביץ, בתו של יעקב הרשקוביץ שהיה חלק מכוח צביקה, את 2 הקצינים במילואים שטוענים שקרבות 'כח צביקה' לא היו ולא נבראו. בדף הפייסבוק שלה היא תהתה וכתבה: "'סערה בעקבות הכתבה בחדשות 2 על כוח צביקה'. מי נסער בדיוק? הכתב? הציבור? אמנון שרון? מי שבאמת נסער הוא יעקב הרשקוביץ, נהג הטנק ואבא שלי". בהמשך היא המשיכה לשאול "מדוע ולמי משנה אם מדובר ב-60 טנקים או אחד? לא אבא שלי ולא צביקה גרינגולד העידו, מעולם, על המספר הזה". בהמשך רמזה שמדובר בטענות שמתבססות על רקע אישי ולא ענייני, "יאיר נפשי, שבשנת 74 המלצת על הענקת עיטור הגבורה לצביקה, מה כואב לך? (התשובה שמורה בשיחה עם אבא). ואמנון שרון, מה הבעיה? לא קבלתם עיטור? ובכן, גם אבא שלי לא. לצערו הוא סתם נשאר דפוק משם. ממליצה לעזור ולשחרר את הפצעים האלה כי אבא שלי היה שם ויודע להגיד לי, גם אחרי 43 שנה, שהטנק שהוא נהג בו עצר את הסורים".

מלחמת יום הכיפורים לחם צביקה גרינגולד, אז סרן צעיר, ברמת הגולן. במהלך הקרבות לבלימת הסורים לעבר צומת נפח, הוא איבד 2 טנקים ונותר להילחם כמעט לבדו במשך שעות ארוכות. גרינגולד אף נפצע, אך חזר בהמשך לחזית. בסוף המלחמה קיבל את עיטור הגבורה וסיפורו הוכתר כאחד המיתוסים הזכורים ביותר במלחמת יום הכיפורים. בסוף השבוע כאמור, שודרה בערוץ 2 כתבה, בה הטילו ספק באמיתות הקרבות. אמנון שרון ויאיר נפשי, 2 קצינים שלחמו גם הם במלחמה העידו בכתבה שהמיתוס אודות קרבות הגבורה של 'כח צביקה', אינן נכונות מה שעורר את חמתו של צביקה גרינגולד עצמו שכינה את השניים "הזויים".

לפני כשלוש שנים שלח יעקב הרשקוביץ, מכתב למערכת 'ישראל היום' בו גולל את את חלק מאירועי הקרבות שעברו עליו במלחמת יום הכיפורים. בהתייחסו לחלקו ב'כח צביקה' כתב: "בערב הגעתי לגדוד (סער) ושם פגשתי את צביקה. הוא אמר לי לעלות איתו לנפח כדי לחפש טנק ולהתחיל לעשות משהו. הגענו לנפח ושם ראינו שלושה טנקים פגועים עם מספר הרוגים. טיפלנו בטנק שקיבלנו ונכנסנו למלחמה יחד עם עוד טנק. נסענו לכיוון חושניה על ציר הנפט. זה מה שנקרא בקשר "כח צביקה". נסענו בשלווה ולפתע אני רואה מתא הנהג טנק בטווח של 20 מ' לערך. דווחתי לצביקה על הטנק, מיד נשלח פגז לעברו וכמובן שהוא נדלק מהר, זו הייתה תחושה טובה. אולם, מיד לאחר מכן נותק הקשר וצביקה עבר לטנק אחר, ועל הטנק שלי עלה מ"מ צעיר מגדוד 53 - חגי צור".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן