הקץ לבירוקרטיה: לראשונה החל מיון מסודר למסלולים השונים בשירות הלאומי

בהתאם להנחיות החדשות, זמני הרישום למסלולי השירות נפרסו על פני מספר ימים, כשהעמותות השונות עורכות שאלונים ומבדקים בקרב המועמדות ועל פיהם ייערך הסינון והמיון למתנדבות

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 01/01/13 14:56 יט בטבת התשעג

הקץ לבירוקרטיה: לראשונה החל מיון מסודר למסלולים השונים בשירות הלאומי
ששון תירם, צילום: ששון תירם

לאחר שנים רבות של בירוקרטיה מיותרת, השנה החלו בשירות הלאומי לקיים מיון מאוחד לכלל מסלולי השירות, באמצעות שאלונים ודירוג עדיפויות.

בימים אלו מתקיימים בכל רחבי הארץ ימי הרישום למקומות השירות הלאומי. מידי שנה ישנה תחרות גדולה בין המועמדות לשירות על המקומות הנחשקים. עד כה, התקיימו ימי הרישום בכל עמותה באמצעות אתרי אינטרנט, בזמנים מסוימים בלבד, על בסיס כל הקודם זוכה, כך שמי שאיחר זמנים אלו לא יכול היה להתקבל למקום השירות המועדף עליו.

מצב זה גרם לא פעם לעומס רב במערכות הממוחשבות, לקריסת מערכות, ללחץ רב בקרב המועמדים לשירות ומשפחתם, למספר גבוה של מתנדבות שלא קיבלו את המקום המועדף עליהן ולמקרים קיצוניים יותר בהם כל המשפחה של מועמדות מסוימות נרתמה לנושא כך שהרישום של חלק מהבנות נעשה ממספר מחשבים בו-זמנית.

בעקבות כך הגיעו תלונות רבות למנהלת השירות האזרחי-לאומי אשר הצביעו על בעיות משמעותיות בנושא. לאור המצב, ועל מנת לבחון את הנושא לעומקו כינס מנכ"ל המנהלת, שר-שלום ג'רבי, וועדה מיוחדת לטיפול בנושא, שהמלצותיה יושמו השנה.

בימים אלו תהליכי הרישום מתקיימים בהתאם להנחיות החדשות בכל עמותות השירות הלאומי, אשר נרתמו כולן לנושא באופן מלא: זמני הרישום למסלולי השירות התפרסו על פני מספר ימים, כך שכל המועמדות יכלו לבחור מקום המועדף עליהן בנחת וללא תחרות. עם תום ימי הרישום, העמותות עורכות שאלונים ומבדקים בקרב המועמדות ועל פיהם יערך הסינון והמיון כך שכל צעירה תתקבל למקום המתאים לה ביותר מבחינת כישוריה ובהתאם להעדפותיה.

מנכ"ל מנהלת השירות האזרחי-לאומי, שר-שלום ג'רבי, אמר היום כי "לצערי אופן הרישום לשירות הלאומי שהיה נהוג עד כה גרם לא אחת לעוולות ולאפליה בין מתנדבות ממשפחות מבוססות למתנדבות ממשפחות מיעוטי יכולת ולקשיים בזמן הרישום. בתקופה האחרונה הגיעו למנהלת פניות רבות בנושא ולצערי נחשפתי למקרים קיצוניים שהתקיימו אשר אשררו את הדבר“.

”בעקבות כך, הובלתי יחד עם השר הממונה על השירות הלאומי, הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ, מהלך לשיפור תהליכי המיון והשיבוץ לשירות הלאומי, לטובת כלל המתנדבים. אני שמח כי עמותות השירות הלאומי נרתמו לעניין בצורה מלאה והשינויים שהובלנו נותנים את אותותיהם, כך שתהליך הרישום לשירות נעשה קל ומהנה יותר", סיכם ג‘רבי.