הצעת חוק: לקזז את 'שכר' המחבלים מכספים של הרשות הפלשתינית

יותר ממיליארד שקלים מכספי הרשות מוקצים לכך, ואם המחבל חוסל משפחתו נהנית מהסכום. על פי הצעת חוק חדשה, משכורות המחבלים יקוזזו מהתשלומים השנתיים שמעבירה ישראל לפלסטינים

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/04/17 10:25 ז בניסן התשעז

הצעת חוק: לקזז את 'שכר' המחבלים מכספים של הרשות הפלשתינית
פלאש 90, צילום: פלאש 90

1.1 מיליארד שקלים: זה הסכום הבלתי נתפס שמופיע בסיכום התקציב של הרשות הפלשתינית המועבר מדי שנה לידי מחבלים שרצחו יהודים בפיגועים במהלך השנים.

ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) יחד עם ח"כים נוספים מהקואליציה והאופוזיציה, הגישה לאחרונה על שולחן הכנסת את הצעת "חוק קיזוז כספים לרשות הפלסטינית בגין תמיכתה בטרור". כך חשף הבוקר עמיי אתאלי בידיעות אחרונות.

על פי ההצעה, מאחר והעברת הכספים של הרשות למחבלים היא הפרה של הסכמי אוסלו, מדינת ישראל תקזז מתשלומי המס שהיא מעבירה לרשות מדי שנה את ה-1.1 מיליארד שקלים המועברים למחבלים. לטענת מגישי ההצעה, תשלומי המס של ישראל לרשות מבוססים על הסכם פריז, הנספח הכלכלי של הסכמי אוסלו, ולכן ניתן לקשור בין השניים. מדובר למעשה בתשלומי מס. כך לדוגמה, אם מוצר מיובא לרשות בדרך הים הוא מגיע לנמל חיפה וישראל גובה עליו מכס ומע"מ לפי החוק הישראלי, אך הכסף לא שייך לישראל אלא מועבר לרשות.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: "תנאי הכרחי לשלום הוא ההכרה של שכנינו במדינת ישראל ובזכותה להתקיים בביטחון. הכרה זו צריכה לבוא לידי ביטוי לא רק במילים. היא מחייבת את ההנהגה הפלסטינית להמחיש במעשיה ובמדיניותה שהשאיפה להשמדת ישראל, קידום שנאת יהודים והתמיכה בטרור נגד ישראלים אינם מתקבלים על הדעת.

אף על פי כן, מאז חתימת "הסכמי אוסלו", ובכלל זה עת התמנה מחמוד עבאס לעמוד בראש ההנהגה הפלסטינית, קיימת תמיכה של המנהיגים הפלסטינים במדיניות שאיננה מאפשרת השגת שלום אמת".

כדוגמא מובא בדברי ההסבר כי "מחבל המעורב ברציחתם של 66 ישראלים ונשפט ל-67 מאסרי עולם, קיבל עד כה במצטבר מאז מעצרו בשנת 2002 סכום של כ-700 אלף שקלים חדשים".

"בשעה שאנו באים בטענות למדינות העולם על העלמת העין מתמיכתה של הרשות הפלסטינית בטרור", כותבים יוזמי החוק, "מדינת ישראל עצמה נוהגת כך במידה לא מבוטלת. היא מעבירה באופן שוטף כספי מיסים שאותם היא גובה עבור הרשות בהתאם לנספח 5 להסכם הביניים הישראלי פלסטיני בדבר הגדה המערבית ורצועת עזה ("פרוטוקול פריז"), בלי להביא בחשבון את תמיכת הרשות הפלסטינית בטרור באמצעות כספים אלו".

כך לדוגמא רוצחי משפחת פוגל והרוצח של דפנה מאיר הי"ד מקבלים 12 אלש"ח בחודש, הרוצח של שלומית קריגמן הי"ד שנרצחה בפיגוע של בית חורון מקבל מדי חודש 2000 ש"ח בחודש.

חשוב לציין כי הצעה זו הועלתה כבר לפני שנתיים וחצי על ידי חברי הכנסת לשעבר אורית סטרוק (הבית היהודי), ניסים זאב (ש"ס) וח"כ אליעזר מוזס (יהדות התורה).