הצעת החוק של ש"ס: מאסר של עד שישה חודשים על שירה בכותל

הצעת החוק, עליה חתומים יחד עם ש"ס ויהדות התורה גם חברי הכנסת יוגב, סמוטריץ' וסלומינסקי מהבית היהודי מטילה איסורים רבים הנוגעים לרחבת הכותל ובעיקר לנעשה ברחבת הנשים. נכון לעכשיו ההצעה אינה כוללת את קשת רובינזון

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 12/12/16 11:51 יב בכסלו התשעז

הצעת החוק של ש"ס: מאסר של עד שישה חודשים על שירה בכותל
פלאש 90, צילום: פלאש 90

חברי הכנסת של הסיעות הדתיות הגישו אתמול את הצעת "חוק שמירת הקדושה של הכותל המערבי ורחבתו" בכנסת, היום צפויה לאשר נשיאות הכנסת את ההצעה וזו תועבר להמשך הליכי החקיקה.

על פי ההצעה רב הכותל ימונה על ידי שר הדתות ובהסכמת הרבנים הראשיים, רחבת הכותל תפעל בהתאם לדין תורה ועל פי חוק שיפוט בתי הדין הרבניים והרבנות הראשית. הצעת החוק אוסרת תפילה מעורבת של נשים וגברים וטקסי הוצאת ספרי תורה וקריאה בתורה בעזרת הנשים. כמו כן נאסרת תקיעה בשופר ולבישת טלית ותפילין בעזרת הנשים. הצעת החוק אוסרת צילום באיזור מתחם הכותל שלא ברשות רב הכותל.

ח"כ מוטי יוגב, בצלאל סמוטריץ' וניסן סלומינסקי מהבית היהודי חתומים שלושתם על הצעת החוק, בנוסף לחברי הכנסת מסיעות ש"ס ויהדות התורה וכן חברי הכנסת אורן חזן, דוד אמסלם ומיקי זוהר מהליכוד.

ההצעה אוסרת גם חילול שבת וחג ברחבת הכותל, עריכת טקסים דתיים שלא על פי מנהג הרבנות הראשית, לבוש לא צנוע, מתן שירותי דת שלא בראשות רב הכותל, ייאסרו גם נשיאת נאומים או נשיאת כרזות ושלטים, נגינה, השמעת מוזיקה ושירה שלא באישור רב הכותל. כניסה של גבר לעזרת הנשים או נשים לעזרת הגברים תהיה אסורה גם היא כמובן. העונשים לאכיפת האיסורים הכלולים בהצעה עומדים על קנס של עד 10 אלף שקלים ומאסר של עד חצי שנה.

הצעת החוק אינה כוללת כרגע את מתחם "קשת רובינזון" שם הוקמה לפני כשלוש שנים רחבת תפילה משותפת המכונה "הכותל הרפורמי", אך ההצעה מותירה את הרשות להגדיר מחדש בכל עת את שטח מתחם רחבת הכותל בידי הרבנות הראשית.

(צילום: אביטל טרקיאלטאוב)

מתחם קשת רובינזון

"עד היום, כ-50 שנה מאז שוחרר הכותל המערבי, טרם הוסדרו מעמדו ושמירת קדושתו בחוק מיוחד החל על הכותל. דבר זה גורם מפעם לפעם לפגיעה בערבים המקודשים של עם ישראל. מוצע בזה לקבל חוק שיסדיר הן שמירת סדרי התפילה ברחבת התפילה של הכותל המערבי וכן את שמירת מעמדה וקדושתה של רחבת הכותל כולה" נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק.