הצעות חוק חדשה נגד ארגוני השמאל הקיצוני

רוצים מידע? תשלמו, וכפול. הצעת חוק חדשה מבקשת להקשות על ארגונים המתוקצבים ע"י ממשלות זרות, מלקבל מידע ממשלתי ולעשות בו שימוש נגד המדינה. ח"כ מועלם-רפאלי: "לא צריך לבוא על גבם של משלמי המיסים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 26/02/17 08:53 ל בשבט התשעז

הצעות חוק חדשה נגד ארגוני השמאל הקיצוני
אביטל טרקיאלטאוב, צילום: אביטל טרקיאלטאוב

המלחמה בארגוני השמאל הקיצוני נמשכת. הצעת חוק חדשה מבקשת להטיל על ארגונים שמקור מימונם העיקרי הוא מחו"ל, תשלום אגרה כפול על משיכת מידע ממשלתי.

כיום, עמותות נהנות מפטור מתשלום עבור מידע הניתן להם על פי החוק. מאחר וקיימים ארגונים, הפועלים במימון ממשלות זרות, ועושים שימוש במידע לצרכים פוליטיים נגד המדינה, החליטה ח"כ שולי מועלם-רפאלי מהבית היהודי לשים לזה סוף, או לפחות להקשות עליהם במידת מה.

הצעת החוק החדשה מבקשת להגביל הטבה זו מאותם ארגונים, כשבפועל מרביתם משתייכים לחוגי השמאל והשמאל הקיצוני. יש לציין כי ההצעה לא מונעת את העברת המידע, אלא דורשת מאותם ארגונים תשלום אגרה כפול ביחס לאזרח הישראלי הפשוט.

יוזמת הצעת החוק, יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי, אומרת כי "במסגרת חוק חופש המידע עמותות רשאיות לקבל מגופים ממשלתיים מידע ללא עלות. הסיבה לכך היא ההנחה שהן עושות במידע שימוש לטובת הציבור. אולם ארגוני השמאל הקיצוני משתמשים במידע במטרה לפגוע במדינת ישראל. משלם המיסים הישראלי לא צריך לסחוב על גבו עלויות הפקת מידע לגורמים עוינים הממומנים על ידי האיחוד האירופי ומדינות זרות".

כזכור לפני כשנה יצאה תנועת 'אם תרצו' בקמפיין 'השתולים', שקרא לשקיפות בקרב גופים הממונים על ידי ממשלות זרות תוך ניסיון לנתק את אותם ארגונים מן ההטבות אשר מקבלות ממדינת ישראל. הצעת החוק הזו מהווה המשך למהלך שהחלו בתנועת הימין

מנכ"ל התנועה מתן פלג מסביר ש-" חוק זה נועד לשמור על הנגישות למידע לכלל הציבור בישראל לשם יצירת שיח ציבורי מפוכח ופתוח. מטרת הצעת החוק להקטין את המעורבות הבלתי דמוקרטית של ממשלות אירופה בתוככי מדינת ישראל המתקיימת על ידי ארגונים ישראלים בעלי אג'נדות זרות. אותם ארגונים מעסיקים במיליוני שקלים בשנה סוללה של שדלנים, עורכי דין, ובעלי תפקידים נוספים הפועלים כדי לייצר מבפנים דה לגיטימציה כלפי חיילי צה"ל ומדינת ישראל."

לטענתו, "לא מדובר בחסימת מידע אלא רק בתיקון המחויב מן הצדק. מי שפועל בשירות ממשלות זרות בהיקף של מיליוני שקלים בכל שנה אינו צריך שגם משלם המיסים ישראלי יממן אותו. ירצו- ישלמו והרבה. אין הגיון לאפשר לארגונים הפועלים כשתולים לכל דבר ועניין, להתיש את המערכת המוסדית בחופשיות הבאה על חשבונו של האזרח הפשוט. יש לעצור את תופעת "מדינה מממנת עוכריה".