הצוערים הדתיים יצאו מהטקס – באישור המג"ד

הפעם זה נגמר אחרת לגמרי: צוערים דתיים ביקשו בנימוס לצאת מאירוע שכלל שירת נשים – נענו בחיוב ויצאו ללא עונש. גורם בצה"ל: "מג"ד נבון מנע 'רעש' מיותר"

חדשות כיפה אורי פולק 31/10/11 13:28 ג בחשון התשעב

הצוערים הדתיים יצאו מהטקס – באישור המג"ד
דובר צהל, צילום: דובר צהל

צוערים דתיים שהשתתפו באירוע קבלת שבת ביום שישי האחרון בבית הספר לקצינים של צה"ל, עזבו את הטקס לאחר שהתקיימה בו שירת נשים - בתיאום עם מפקדם.

עוד לפני הטקס שאלו הצוערים את המפקדים אם יכלול הטקס שירת נשים. המפקדים הבטיחו כי זה לא יקרה והצוערים בחרו להשתתף בטקס. עם זאת, להפתעתם התברר להם כי נשים ישירו בכל זאת במסגרת האירוע.

הצוערים הדתיים פנו לרב הבסיס שנכח במקום וביקשו ממנו עזרה. הם אמרו שהם אינם מעוניינים לקחת חלק באירוע, אך חששו מפני הדחתם מקורס הקצינים במידה ואכן יעשו זאת ובדומה להדחתם של הצוערים הדתיים אשר סירבו להשתתף לפני כחודשיים בטקס זיכרון שכלל שירת נשים.

במקביל, פנה אחד הצוערים למפקד הגדוד, חובש כיפה אף הוא - וביקש בנימוס לעזוב את הטקס. המג"ד שהשכיל לפעול בחוכמה וביקש למנוע פרובוקציה מיותרת, אמר לו כי מדובר בטקס תרבותי ולא באירוע צבאי רשמי - ועל כן הוא רשאי לעזוב את הטקס, אם זו עמדתו האישית. בעקבות עמדת המג"ד, מספר צוערים עזבו את הטקס לאותו פרק שכלל שירת נשים - וחזרו מיד לאחריו.

גורם ברבנות הצבאית אמר לכיפה כי "האירוע הזה מוכיח כי את החיכוכים המיותרים סביב סוגיית 'שירת נשים' רצוי וניתן למנוע מתוך הבנה הדדית ובעיקר רגישות לזולת. לפני כחודשיים עמדנו בפני מציאות בה מג"ד עקשן גרר מדינה שלמה לויכוח מיותר סביב 'שירת נשים', שהעלה סימני שאלה הזויים באשר לחלקו של הציבור הדתי בשורות המפקדים והלוחמים בצה"ל. הפעם, מג"ד נבון אחד הצליח למנוע 'רעש' מיותר".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "שירת נשים מוכרת ומקובלת באירועים ובטקסים בצה"ל, תוך התחשבות בקהל היעד ובאופי האירוע. היות ומדובר באירוע תרבותי ולא מקצועי, אישר מפקד הגדוד לצוערים שהביעו את הסתייגותם לצאת מהאולם. חשוב להדגיש, כי הצוערים בחרו להישאר לאורך כל הטקס וכי לא התרחש כל אירוע משמעתי וחריג".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן