הפתרון של בנט: לחנך את הערבים

שר החינוך נפתלי בנט הודיע היום כי ימליץ למל"ג על הקמת מכללה אקדמית כללית ביישוב ערבי."לא נכון לשלוח צעירים ערבים ללמוד בחברון או בארצות ערב"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 21/12/15 15:10 ט בטבת התשעו

הפתרון של בנט: לחנך את הערבים
ששון תירם, צילום: ששון תירם

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי הודיע היום בישיבת הסיעה על הקמת מכללה אקדמית כללית ביישוב ערבי : ״לראשונה בתולדות מדינת ישראל אנחנו מקימים מכללה אקדמית כללית ביישוב ערבי. זו היסטוריה למגזר הערבי וזו היסטוריה למדינת ישראל".

בנט ציין כי מליאת המועצה להשכלה גבוהה תתכנס מחר לאשר פרסום קול קורא להפעלת מסגרת אקדמית מתוקצבת ביישוב ערבי בצפון הארץ, זאת "בהתאם לחזון שהצבתי, אנחנו ממשיכים לפעול למען כלל אזרחי ישראל, יהודים וערבים כאחד".

לדברי בנט, הקמת המכללה תקדם את השוויון בחברה הישראלית ותמשיך את מגמת צמצום הפערים."כפי שנהגתי כשר כלכלה בתחום תעסוקת נשים ערביות- כך אני ממשיך כעת כשר החינוך.מהשקנו את תוכנית עברית לערבים, תוכנית לימוד מקיפה ללימוד עברית בבתי הספר הערבים מהגן עד כיתה יב, עם דגש על שפה דבורה".

כיום קיימת מכללה אקדמית למקצועות החינוך שמיועדת למגזר הערבי, ומכללות נוספות בחברון ומזרח ירושלים. לדברי בנט אין זה נכון לתת לערבים ישראלים ללמוד במוסדות לא ישראלים. "אין סיבה ולא נכון לשלוח צעירים ערבים ללמוד בחברון או בארצות ערב. לעיתים זה יוצר הקצנה והדבר הנכון הוא שישראלים ילמדו בישראל. זה טוב להם כפרטים וזה טוב לחברה הישראלית כולה. אנחנו נקים את המכללה ונגדיל את נגישות הלימודים האקדמיים לאוכלוסייה הערבית בצפון".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן