הפרקליטות הודיעה: מוכנה להפחית תקופת המאסר של לופוליאנסקי

עקב מצבו הרפואי של ראש עיריית ירושלים לשעבר אורי לופוליאנסקי ונוכח העברת הכסף לארגון יד שרה ולא לכיסו הפרטי, הודיעה התביעה בערעור של מורשעי פרשת הולילנד כי הם מוכנים להפחית מתקופת מאסרו

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 10/12/14 12:11 יח בכסלו התשעה

הפרקליטות הודיעה: מוכנה להפחית תקופת המאסר של לופוליאנסקי
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בערעור של מורשעי פרשת הולילנד שהתקיים היום (ד') הודיעה התביעה כי היא נכונה להפחית מתקופת מאסרו של ראש עיריית ירושלים לשעבר אורי לופוליאנסקי, שהורשע בקבלת שוחד ונגזרו עליו שש שנות מאסר בפועל.

במהלך הדיון הודיעו עורכי הדין מטעם המדינה כי נוכח מצבו הרפואי של לופוליאנסקי ועקב העובדה שלא לקח לכיסו את הכסף אותו קיבל כשוחד אלא העביר אותו לארגון 'יד שרה'.

עורך הדין יונתן תדמור הסביר בבית המשפט כי "אנחנו סבורים שניתן היה להתחשב מעט יותר בעניין של המוסד הציבורי ולהוריד את מתחם הענישה משש-שמונה שנות מאסר לארבע-שש שנות מאסר, ובנסיבות האישיות בחלק התחתון של מתחם הענישה", והגדיר כי יד שרה הינו מוסד שהוא נשמת אפו של עובד הציבור.

"המדינה לא אטומה, ומוכנה גם בנסיבות הללו לראות את המציאות כפי שהיא. אבל איננו רופאים ואנחנו צמודים לשיקולים כבדי משקל של הוראת חוק ברורה של המחוקק", הוסיף תדמור.

ביוני האחרון הודיע השופט דוד רוזן כי על לופוליאנסקי נגזרו שש שנות מאסר בפועל, לאחר שהורשע בשלוש עברות של לקיחת שוחד. בנוסף נגזר עליו גם קנס של חצי מיליון שקל. בגזר הדין אמר השופט רוזן: "יש במעשיו של הנאשם כדי לקעקע אמון הציבור במנהיגיו". בצאתו מהאולם ציטט לופוליאנסקי מתהילים: "גם כי אלך בגיא צלמוות, לא אירא רע".

גזר דינו של לופוליאנסקי נדחה בחודש בעקבות מחלתו. בתחילת חודש יוני אושפז לופוליאנסקי בבית החולים הדסה עין כרם, בעקבות מצבו הרפואי. בשלב הטיעונים לעונש אמר השופט רוזן כי הוא נוטה להקל בעונשו של ראש העיר ירושלים לשעבר בעקבות מחלתו ובשל העובדה שלא לקח את הכסף לכיסו אלא העביר אותו ליד שרה, אך כאמור גזר על לופוליאנסקי עונש כבד.

"בעבירת השוחד יש כדי להשחית", כתב השופט רוזן בגזר הדין. "מדובר באדם שעשה רבות למען הציבור ועשה צדקה ולא לקח לביתו, אולם לקיחת השוחד הגדילה את כוחו. דינם של בכירים צריך להיות חמור יותר. עבירות אלו ראויות לענישה שתשרש את הנגע שפשה בקרבנו".