הפריפריה דורשת מבנט: שריין נציג מטעמנו לכנסת

לאחר פריימריז הבית היהודי נשמעות דרישות לשריון נציג נוסף ברשימה. אנשי הפריפריה חשים שלא זכו לייצוג ברשימה החדשה ויוזמות שונות לשריונם של סולומון ודנינו נשמעו בשעות האחרונות

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 15/01/15 14:52 כד בטבת התשעה

הפריפריה דורשת מבנט: שריין נציג מטעמנו לכנסת
דוברות, צילום: דוברות

יום לאחר הפריימריז והלחצים על יו"ר המפלגה נפתלי בנט כבר החלו. על פי החוקה בנט יכול לשריין מקום נוסף ברשימה, דבר שמביא להעלאת שמות של מועמדים שלא הצליחו למצוא מקומם ברשימה דרך הפריימריז. טענות רבות נשמעו על כך שהרשימה שנוצרה אינה מכילה אנשים שאינם מהמרכז מלבד וורצמן הבאר שבעי וכמעט ואינה מכילה אנשי פריפריה.

היוזמות החלו לעלות ברשתות החברתיות ובמכתבים שנשלחו ללשכתו של בנט. "נפתלי בנט, שריין את משה סלומון!”, קורא ד"ר הדר ליפשיץ ביוזמה שהחלטה להתגלגל בשעות האחרונות ברשתות החברתיות וזכתה לתגובות חיוביות לא מעטות.

"סמכות השריון של יו"ר הבית היהודי נועדה כדי ליצור 'איזונים והתאמות'. אין ברשימה אף נציג של הפריפריה. אתה שב וטוען כי מפלגתך היא 'הליבה של החברה הישראלית'. כל הנציגים גרים בערים הגדולות או ביהודה ושומרון. משה סלומון, עולה מאתיופיה, רב קהילה, מנהיג חברתי ומג"ד במילואים הוא האדם היכול לתרום באופן המשמעותי ביותר לרשימת 'הבית היהודי'", כותב ד"ר ליפשיץ.

סולמון שקיבל כמעט 21 אלף קולות היה ניצב ללא השריונים במקום ה-11, הריאלי, ולאחריהם הוא נמצא במקום העשרים הלא רלוונטי.

נציג פריפריה נוסף אותו מנסים גורמים בפריפריה להציג כשריון ראוי הוא ד"ר דורון דנינו, רבים מאנשי המפלגה בצפון, יו"ר סניפים וחברי מרכז פנו במכתב בקשה לבנט שישריין את דנינו ברשימה "לצערנו נציג הצפון הרב ד"ר דורון דנינו לא הצליח להגיע למקום ריאלי ברשימה. אנו סבורים כי שילובו במקום משוריין יהווה אמירה חשובה לפריפריה בכלל ולצפון בפרט ויעיד על החשיבות שהנהגת המפלגה רואה בקידום הגליל", נכתב בבקשה.

בנט אמנם יכול ככל הנראה על פי החוקה לשריין מועמד נוסף אך לא ברור כיצד ינהג. כל שריון נוסף של היו"ר ידחק עוד יותר את אלו שנבחרו בפריימריז לעבר המקומות הלא ריאליים ויגרום למרמור אותו מעדיף בנט למנוע. התוצאות הסופיות של הפריימריז יוצגו ככל הנראה בשעות הקרובות לאחר שיובררו הסוגיות העומדות בספק בנוגע לשריוני הנשים ברשימה ואז יאלץ בנט להכריע בסוגיה.

(צילום: צילום עצמי)