הפגנות תמיכה ומחאה על דבריו של הרב עמאר נגד הלהט"ב

דברי הרב עמאר בסוף השבוע על הלהט"בים ("כת של תועבה"), גוררים קריאות להפגנות מחאה לצד תמיכה. הלילה אף נצבעה הכניסה ללשכתו בצבעי 'הקהילה'. הרב עמאר: "הם מטילים אימה בכדי שהרבנים לא ידברו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 20/11/16 09:34 יט בחשון התשעז

הפגנות תמיכה ומחאה על דבריו של הרב עמאר נגד הלהט"ב

אמירותיו של הרב שלמה עמאר מסוף השבוע, על הרפורמים ובעיקר על הלהט"בים ("כת של תועבה"), ממשיכות לעורר סערה. בלילה נצבעה כניסת לשכתו של בירושלים בצבעי הקהילה הלהט"בית והיום מתוכננות שתי הפגנות, אחת מחאה והשניה תמיכה, מול לשכתו של הרב הראשי לשעבר של ישראל.

אמש הגיעו נצבעה הכניסה למועצה הדתית בירושלים בצבעים המזוהים על הקהילה ואף נתלה דגל סמוך לדלת. משטרת ישראל הודיעה שפתחה בחקירה על ההשחתה בכניסה ללשכתו של הרב עמאר, אך חיפוש קטן בפייסבוק 'שפך אור' על החקירה.

מעקבות הקריאה להפגנת המחאה מול לשכתו של הרב הראשי לשעבר לישראל, קרא חבר מועצת עיריית ירושלים, אריה קינג בדף הפייסבוק שלו, להגיע היום להפגנת תמיכה ברב "ביום ראשון ב16:00 מתייצבים מול לשכת הראשל"צ, הרב שלמה עמאר שליט"א, הרב הראשי הספרדי לירושלים. יחד נגן על כבוד התורה ועל כבוד הרב". לדברי קינג, מדובר במפגינים צבועים שכן הם לא מעיזים גם להפגין נגד אימאמים מוסלמים ומנהיגים נוצריים, שמתבטאים נגד קהילת הלהט"ב. לטענתו רק כשיעשו זאת "לא נתנגד למחאת השמאל, נגד רב ש"חטא" בכך שציטט את ההלכה היהודית ואת התורה הקדושה".

(צילום: באדיבות המצלם)

בסביבת הגר"ש עמאר מציינים שהערב נכדו של הרב מתחתן וכי: "תוגברה האבטחה סביב האולם בעקבות חשש שאותם גורמים ינסו לעורר פרובוקציה במהלך השמחה, במיוחד שהאירוע יהפוך למפגן תמיכה של הרבנים ברב בעקבות ההסתה נגדו".

במהלך שיעורו השבועי, ביום חמישי, הגיב הרב למתקפה נגדו ואמר: "אמרו לי שהיום כועסים עלי למה אמרתי שזה 'תועבה', צריכים להביא לנו איזה מחק בכדי שחלילה נמחק מה שכתוב בתורה, הם מטילים אימה בכדי שהרבנים לא יגידו. מחר יגידו שלרבנים אסור להגיד שלא לחלל שבת, כי הציבור רוצה ויש יותר מחללי שבת".