הערב: כנס רבנים נגד החכי"ם הדתים

לפי מארגני הכנס בכנסת האחרונה יש יותר בחרי כנסת דתיים ויותר חקיקה אנטי דתית ופחות תקציב לישיבות. הרב רוזן : מדובר בכנס פוליטי

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 29/12/14 18:51 ז בטבת התשעה

הערב: כנס רבנים נגד החכי"ם הדתים
Shutterstock, צילום: Shutterstock

הערב (ב') מתקיים כנס גדול בבנייני האומה בירושלים. בכנס משתתפים מאות רבנים, ואנשי חינוך ציוניים-דתיים ובראשם הרבנים הראשיים לישראל. הרב דרור אריה, ממארגני הכינוס מסביר כי מטרת הכנס לפעול למניעת הסכנות שבחקיקה האנטי דתית. וליצור חזית רבנית שתכופף את הפוליטיקאים ותכריח אותם לפעול, "כל פוליטיקאי, מכל מפלגה, שדעת תורה חשובה לו, לא יוכל להתעלם מכמות ואיכות תלמידי חכמים כשהם ישתפו פעולה בצורה כזו"..

על פי מארגני הכנס, בשנתיים האחרונות חשים רבים בציבור בישראל כי יהדותה של מדינת ישראל בסכנה. "החקיקה האנטי דתית, מלווה ברוח גבית מהתקשורת וקמפיין מתוזמר היטב כנגד כל מי שמעז להתבטא כנגדה ותואר מיד כ"חשוך"". טוענים המארגנים שלדבריהם הבינו כי כעת חייבים לעשות מעשה ולגייס את התמיכה הציבורית.

בדפי העמדה שיחולקו לבאי הכנס, נטען כי על אף שבכנסת הנוכחית עלה מספר הח"כים חובשי הכיפה, בפועל הם לא ביצעו את תפקידם נאמנה, והזניחו את המאבק על נושאי דת ומדינה. המארגנים מונים רשימה ארוכה של חוקים, שהוגשו בכנסת הנוכחית על ידי מספר רב של סיעות, שהמשותף לכולם הוא כרסום בסטטוס קוו ובמרקם העדין שקיים במדינה.

למרות הסמיכות לתאריך הבחירות, מנסים מארגני האירוע לטעון בתוקף כי הכנס נקבע עוד לפני פיזור הכנסת וכך גם שוריין התאריך בבניני האומה. בכנס לא ינאמו פוליטיקאים והוא יעסוק בעיקר בגיבוש חזית רבנית מאוחדת, על- מפלגתית, שתוודא כי לא יקודמו עוד הצעות חוק שכאלו בכנסת הבאה.

הרב רוזן: הכנס נועד לפגוע בבית היהודי

הרב ישראל רוזן ראש מכון 'צומת' פנה אמש במכתב גלוי לרבנים הראשיים וקרא להם שלא להשתתף בכנס. לדבריו כל בר-דעת מבין שמדובר בכנס פוליטי, "למרות האמור במודעה שפורסמה כי לא תינתן בו במה לפוליטיקאים, הוא בהחלט פוליטי גם אם המארגנים יתפתלו בדרכי הסוואה" כתב הרב רוזן.

הרב רוזן ציין, כי הכנס מאורגן ע"י 'ליבה יהודית', ארגון חרד"לי בתוככי הציונות הדתית, הלוחם באינטנסיביות במפלגת 'הבית היהודי' בכל הקשור לנושאי 'דת ומדינה' והוסיף כי חלק ניכר מהחתומים על ה'קול קורא' לכנס, ומהרבנים המזוהים עם 'ליבה', קשורים רעיונית למפלגת 'תקומה'. "הכנס נועד להגביר את מחאת החלק החרד"לי שהתנגד, ומתנגד, לשילוב 'תקומה' ב'בית היהודי', ותומך, או יתמוך, במפלגה אחרת".

"כמי שתומך ברבנות הראשית לישראל אשר הנכם מכהנים בראשו, אני משמש לפה לרבים מעמיתיי הרבנים בקריאה ובהצעה: אל תקחו חבל בכנס זה! הן בשל הרקע הפוליטי להתכנסותו והן בתוקף מעמדכם הכלל-ישראלי וכראשי רבני ישראל מכל החוגים והשכבות” חתם הרב רוזן את מכתבו.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן